Gott Nytt 2010




Mina nyårslöften innefattar träning och färdigställande av ett antal påbörjade projekt. Visst är det en härlig tid av harmoni, denna tid mellan nyårsafton och trettondagen. Den tid på året då i alla fall jag är fullt övertygad om att detta år är det år allt ska hända. Redan efter trettondagen brukar däremot vissa av nyårslöftena blekna och jag börjar ifrågasätta om de verkligen var så genomtänkta....

Men inte i år. (Notera att det är några dagar kvar till trettondagen.) I år ska vi utmana varandra på jobbet. Och det kommer absolut att borga för framgång. Tävlingsinstinkten. På tre månader ska vi tappa tio procent av vår vikt. Låter som ett drömscenario och kanske lite väl i det ljusblå... Men faktum är att vi bytt lokaler på jobbet och är nu alldeles i närheten av Step-in. Det om något kommer naturligtvis att hjälpa oss att lyckas. Helt övertygad. I alla fall kommer ni alldeles säkert att få följa med på denna ytterst dallriga, jag menar darriga, färd genom min kommande rapportering.

Jag fick många fina julklappar, inte minst av mina barn, kära systrar och min mor o far. Men min roligaste julklapp är nog makens, en ritbräda till datorn. Har redan testat lite och det känns riktigt kul! Hoppas lära mig att använda den snabbt. Bilder lär komma.

Det finns kanske någon som undrar vart mina fågeltavlor tog vägen. De kommer tillbaka, jag hade bara lite problem med datorn och bilderna och lyckades inte riktigt få till det. Idag bjuder jag på lite fiskar istället. En illustration som var med i ett av mina arbeten på Berghs. Vad fiskar har med 2010 att göra? Ingen aning.

I övrigt känns det riktigt harmoniskt tycker jag =) Hur har ni det med nyårslöften?

Illustration: Marie 2009


Kommentarer
Postat av: Petra

Vilka söta fiskar!! Inga nyårslöften men har tankar om ett mer träningsrikt år!! Och fixa till allt inomhus!! Spännande att få se några verk från tavlan, kram kram

2010-01-07 @ 12:16:36
URL: http://linneashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0