Mina målningar - ett intresse som växer

Jag målade mycket som yngre. Men sedan har jag tappat bort det. Förstår inte varför. Inte för att mina tavlor är så fantastiskt begåvade eller unika eller ens speciellt intellektuellt kulturella. Jag menar, jag lär inte göra något odödligt intryck i världshistorien. Men det är kul. Först ångestladdat. En vit duk som stirrar på en och frågar; "Jaha, och var tänker du börja?". Men sedan efter lite experimenterande brukar det lossna. Ibland har jag bilden klar i huvudet och ibland växer den fram eftersom. Jag visar er mina tre senaste tavlor. Som ni ser gillar jag rött. Nämnde nog det tidigare, att falurött är en stor favorit. Lustigt nog är rött en färg jag absolut undviker när det kommer till kläder eller övrig inredning. Men när det gäller målning, då kommer rödfärgstuben fram.

Jag har inte hittat "mitt" uttryck än. Måste man det? Det känns så. Jag känner mig lite förvirrad överhuvudtaget måste jag säga. Den här mammaledigheten har fått så mycket att snurra.... Jag har hamnat i någon sorts skapar/hantverks-koma tillstånd.

... får fortsätta sedan, blev bjuden på kaffe hos familjen B. Underbart!

/BB

image112
image107
image113
image108image109image111

Den översta tavlan växte fram efter att jag upptäckte en "by" i min rödfärgade grundmålning. "Fågelblomman" blev till när jag såg att min blomma inte var en blomma utan en fågel. Tavlan med blommor målade jag efter att ha läst "Tusenkonstnären Stig Lindberg", Jag är fortfarande inspirerad av hans stil och gråter över att jag missade utställningen på nationalmuseum i Stockholm i vintras.

(Privata bilder)


Kommentarer
Postat av: maria

hej barbro...

har surfat runt lite och hamnade på din blogg..kul och trevlig att läsa.. tycker om din lilla bytavla den är mysig.
nu surfar jag vidare återkommer nog framöver..

/ Maria

2007-04-01 @ 13:20:36
Postat av: Esters Mamma

Hejsan
Vad du har jobbat medans jag har varit borta, vad produktiv du är, vad duktig du är, vilken Barbro!
Har skummat igenom dina senaste inlägg men ska läsa mer i kväll när Ester sover.
Jag har varit i Visby i helgen och när jag åker hem med båten så inser jag att vi har missat botaniska trädgården. Har fått en anledning att åka dit igen.
Massor med fina hus innanför ringmuren och ett fantastiskt landskap även om jag inte kan leva utan skog och berg.
Ha det så bra på ditt jobb och hoppas att det går bra.
Esters Mamma

2007-04-01 @ 20:08:12
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: BB

Åhh, jag vet, jag får nästan lite ångest, det känns så skrytigt... Men jag har ju inte producerat allt detta på en vecka!! Lite texter har jag sedan förut i byrålådan (som Spanien tex) och tavlorna gjorde jag för två-tre månader sedan. Däremot är det så vansinnigt roligt med bloggen att jag får hålla i mig för att inte vräka ur mig alla mina tankar, ideér och projekt på en gång. Man kan ju pytsa ut lite då och då. Men det är inte riktigt min stil..hahaha.... Vad härligt det låter med Gotland. Dit har jag alltid velat åka. Får se om jag lyckas övertala min man i sommar. Har de inte fantastiska hantverk och hus där?? Ja, jag gruvlängtar till jobbet, känns overkligt att det är imorgon bitti jag ska tillbaka till mitt gamla rum... Ha det bra!

2007-04-01 @ 22:02:31
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Mona

Puh!!! Nu har jag läst igenom din blogg så otroligt rolig med fina bilder och underhållande text. (har lagt upp den som favorit så räkna med besök från mig;). Varför jag skrev puh?? Liksom många andra undrar man hur många timmar DU har på ditt dygn.. men se det inte som "skryt" jag ser det som inspirerande... Kram M.

2007-04-02 @ 09:00:09
Postat av: kol och krita

Gillar din by-tavla skarp! Jättefin! Trevlig påskhelg :)

2007-04-05 @ 06:46:25
URL: http://kolokrita.blogspot.com
Postat av: Annika

Jättefina tavlor. Önskar att jag kom igång med målandet nångång åxå. Har tänkt så många år, men får liksom prestationsångest...

Kul med alla pitebor man hittar i cyberrymden. Man liksom går å undrar vilka alla är :)

2007-04-21 @ 18:05:38
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Marskoc

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2010-10-01 @ 09:54:23
URL: http://marskoc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0