Ja, då var det måndag igen...

image162
... och jag gör en liten sammanfattning av vår helg.

På lördagen gjorde familjen ett besök på
Leos Lekland i Luleå. Barnens paradis. Men även föräldrarnas. I alla fall om man vill rasta barnen... för här finns det gott om plats för bensprattel, spring och gymnastiska övningar.... Åkte dit med rastlösa, konfliktsökande barn och åkte därifrån med svettiga, slutkörda och glada barn.... Mmmm, kunde ha varit så i alla fall. Svettiga och slutkörda kanske men inte glada.... "Ska vi hem redan..... typiskt, vi har ju bara varit här i en timme" utbrister mellanbror och grimaserar till svar när jag vänligt men bestämt förklarar för honom att "Nej, vi har faktiskt varit här i tre timmar... tänk vad tiden går fort när man har roligt..." Just det, jag och Anna hade riktigt roligt när vi fick loss lite shoppingtid under tiden som våra män vaktade barnen....

Pä kvällen blev det pokerafton med grannarna. Riktigt roligt. Höll (!) på att sopa banan och somna med 300 kronor under huvudkudden (ja, jag vet, man ska inte spela om pengar...) men trots att jag gjorde mitt bästa för att överlista två av kvarterets pokerkungar(!) med både skarp intelligens (hrmpf...?) och lite psykande prat så måste jag erkänna att jag till slut fick kapitulera. Men det var bara för att jag var så trött.... man orkar ju inte vara skarpsynt hur länge som helst =)

Söndagmorgon bestämde vi oss för att göra en cykelutflykt. Sagt och gjort. Allt packades.... det krävs en del för att vi ska kunna lämna hemmet... men till slut kom vi oss iväg. Tur och retur till Bergsviken.... inte illa. Pojkarna var hur duktiga som helst och kämpade tappert på. Med fikarast som morot lyckades de till och med behålla humöret och orken hela vägen. Mysigt!

Imorgon fyller min far år. Vad ska man hitta på? Önskar sig ingenting som vanligt. Nåja, något får jag komma på, har ju en halv dag imorgon att fixa det på.... har faktiskt en överraskning på G. Mamma bjuder på palt, mums, alltid välkommet....

Ja, det här var ju lite planlöst irrande.... nallen är med för att presentera mitt senaste alster på snickarkursen. Ett brickbord. Jag ska ha det på altanen, tänker att det kan vara bra när man ska bära ut morgonkaffet.... 

God natt så länge,  

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Det låter så kul med snickarkursen.Är det ABF eller nåt?Ha en bra dag!(helt okej för mig att du la in mig som länk:)

2007-04-24 @ 11:50:06
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: ingegerd

Jättefint bord!Vem skulle inte vilja bli serverad sitt morgonkaffe på det bordet!Jag slutar aldrig förvånas av dina fina alster.

2007-04-24 @ 16:04:18
Postat av: Mariakoden

Nähä!!!
Har du GJORT bordet!!!!????=O
Det ser så...välgjort...ut. Inte alls som när jag ska göra nåt.....!!
Måste nog gå en snickarkurs!!!
(å bli lika duktig som dig).
Nä,kaffet kallnar.... Ha en skön kväll!! Kram!!!

2007-04-24 @ 19:00:14
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mellansystern

Gud vad fint bordet blev!!! HAr du verkligen gjort brickan själv också? Mitt bleknar ju i jämförelse... :-(
Själv har jag satt mig framför datorn, långt efter midnatt efter att ha avslutat mosaikläggning och fogning från igår.. Känner mig rätt duktig. Men det blev inga prov rättade...Vem bryr sig? :-)
Vi hörs och ses,
puss från syrran

2007-04-25 @ 00:51:58
Postat av: Barbro

Alttså. Jag har INTE gjort brickan.... kul att ni verkligen tror det...Men tyvärr. Jag har bara gjort ställningen, men det blev lite korkade bilder, ställningen syns ju inte.... hehehe.
Ja, det är en ABF kurs. Nu är det uppehåll, start i höst!

2007-04-25 @ 15:08:13
URL: http://barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0