Rumsflytt och sjukdomar

image345

Det blev liksom tyst. Igen. Tänker ni kanske. Ja, jag brukar ju försvinna mellan varven....
Denna gång beror det på att vi har haft kaos hemma. Rumsflytt och magsjuka. Jag berättade om lillebror i förra inlägget, och ja, även mellanbror och storebror har haft var sin omgång... usch.

Jag och maken sitter nu här och sneglar på varandra. "Du ser blek ut? Hur mår du?" Eller om den andre ger minsta ljud ifrån sig. "Vad sa du? Mår du illa?" Eller också sitter vi bara och känner efter. Hur var det nu det brukar kännas?

Men nu till något trevligare. Mellan varven har vi hunnit göra om rumsindelningen i huset. Inget litet projekt kan jag meddela. Lillebror har fått vårt sovrum. Vi har fått arbetsrummet och arbetsrummet (ja, precis, det vi gjorde om tidigt i höstas....hrm) har flyttat till allrummet. Dessutom har vi fräschat upp de andra två brödernas rum (läs städat). Skönt att alla nu har sitt lilla krypin.

På min omtalade mässa fanns otaliga orkidésorter. Visar upp ett smakprov idag.

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Hejsan.Livet kanvara fullt nog även utan bloggen :)Hoppas att ni mår bra och slipper magsjuka....

2008-04-22 @ 22:42:14
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej!! Det finns inget roligare än att byta rum med varandra.... Här går vi alltid fel typ ojsan är det här ditt rum jag trodde det var mitt rum men få se vilket rum har jag nu....jaså har jag det rummet....
Osv. osv.....
Vi har tom fel barns namn på väggarna....för vi byter väl tillbaka snart så det är ingen ide att ändra.....=)

Ni kan gärna skicka lite magsjuka till mig....skulle behöva en magrensning nu!!!
=O
(komsi komsi alla basilusker..... ;)

Näpp, sleepingtime!

Kram å gonatt!!!

Ps. Jag håller koll på dig på bloggkoll;)

2008-04-22 @ 23:47:59
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Tim

Hej! Hos plantim fröer plantim.se hittar du massa rosa blommor, eller vad sägs om rosa bananer, rosa orkidéträd och massa annat? Ha en riktigt skön fortsatt sommar och må alla dina rosa blommor blomma som aldrig förr ;)

2008-07-03 @ 11:41:09
URL: http://plantim.se
Postat av: Beatrice

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-09-01 @ 12:37:07
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0