Sökte höst och fann sommar

image299


Nej, de där prickarna i headern var inte jag.
Inte heller känner jag att retro stilen och färgerna i vardagsrummet är jag.
Vaknade inatt av lillebror och följde känslan. Det är inte jag. Jag måste återvända till beige, svart och grått...
Jag klarar det inte.

Men vilken jobbig människa! Ja, det är faktiskt lite jobbigt ibland. Men till slut brukar det kännas som att jag landat. Vet inte varför jag är så ambivalent ibland.. men sä här blir det när jag inte tänkt färdigt innan...
Å andra sidan, när jag väl bestämt mig blir jag harmonisk och nöjer mig jättelänge...

Kuddarna åker in i köket tror jag =) Passar perfekt till stolarna.
Nytt tyg ska inhandlas. Beige.

Ny tavla ska målas. Förresten, Esters mamma ville se mer "konst" (snarare konstigt)?! Kolla gärna under Skaparglädje, där finns några tavlor jag målat. Jag har inte haft lust på ett tag men nu har jag några motiv på gång...

Tror ni att jag behöver söka hjälp? Finns tabletter för velighet? Skyller allt på att mina avtrubbade föräldralediga hormoner håller på att lämna min kropp...

Men nu känns det bättre. Vad var det jag sa, bloggen är min psykoterapi =)) (o glöm det där om att inte vara personlig, hur gör man då?)


Bildtext: Blir lycklig av att hitta små blommande skatter i trädgården. Översta bilden till vänster är vit rosenstav som inte riktigt hunnit med att blomma i år.. men några stackars blomblad försöker titta fram...ska nog ta in dem i en vas... Sedan är där en lila rosenstav som hunnit lite längre. Mina fröplanterade luktärter blev också lite sena i blomningen, söta färger! Afrikas liljas knoppar har spruckit ut i vackra blommor och pastellaklejan blommar ihärdigt... Lite nostalgisk gick jag runt i trädgården idag för att hitta hösttecken och istället fann jag alla dessa vackra blommor... det är väl lycka! Längtar redan till nästa år!!

Kommentarer
Postat av: Vicke

Vad härliga trädgårdsbilder och vad mysigt att det ännu finns blommor som trotsar höstvädret.
Mysigt höstigt du har boat i vardagsrummet under hösten. Men jag känner så väl igen mig själv i ditt velande. Man ändrar något och så känns det så fel...
*ler* Kanske bäst att hålla sig till säkra kort som även för mig är beige och brunt!
Du personliga texter är de bästa:D
Kram

2007-09-10 @ 21:36:39
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Vicke

Glömde säga vad höstsnygg header!

2007-09-10 @ 21:37:04
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Karin

Så mycket jag skrattade när jag läste att du trodde det var jag! ha ha ha

2007-09-10 @ 21:59:29
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Lallis

Åh, vilka fina tavlor du har gjort!
Jag önskar att jag också hade den ådran. Ja.. tavlor KAN jag göra men de består av handlingar och inte utav färg och Canvas.. *fnissar*
Jättefina blombilder. Igår tog jag in ett helt gäng med luktärter och de luktar härligt!
Beige ÄR snyggt!
Kram Lallis

2007-09-10 @ 22:23:04
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: Barbro

Tack Vicke för dina snälla ord och för bekräftelsen av mitt beiga begär...(hrm) kram Karin: Ja, det var lite kul *skrattar* Lallis: Tack!! Ja, jag måste hålla med, dina tavlor är klart mest originella...
Ja, beige är inte så beige... kram

2007-09-10 @ 22:28:53
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Maria

Läste att du har beställt Bitter...... (jag klarar inte av att uttala bokens namn...en kompis frågade efter den på bibblan å både hon & bibblotanten blev väääldigt generade!!! Fy hur kan man döpa den till Bit.....ja det där du vet;) Fattar det inte...)
I alla fall...fint hr ni det!! Vadå beigea kuddar?? De där var ju sååå fiiint!!
Jag tycker att ditt hem ser-håll i dig nu- kulturellt ut!!!
Sånt gillas!!!
Sov gott!
Å du, Nån jäkla Björn Karlsson går inte alls bra!! Det måste vara den riktiga BK och han måste ha sina vita jeans på sig som han har i Adam å Eva!!!!
Ps. Nu har du bytt LOGOTYP igen.....Jag är så avis på att du kan göra såna...å så fina dessutom!!
Njut av "Bitter......".
Den är bäst!!!

2007-09-10 @ 22:45:17
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Ja, "bäscht" kan ju också vara fräscht...=)
Min mailadress finns på min hemsida www.jagblommar.se där jag säljer hantverk under KONTAKT men du får den här också...
[email protected]

2007-09-10 @ 22:45:43
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Karin A

Ojoj, jag tänkte på tavlan i inlägget nedan men kunde inte ana att du målat den. Såå duktigt du är! Dina tavlor är jättefina. :) Jag är också en riktig velpotta ibland men så länge det rör sig om hem och trädgård är det väl okej!? ;) Så mycket fint som fortfarande blommar hos dig.

2007-09-10 @ 23:00:13
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Rosa

Jag känner igen mig i precis allt du skriver, så jag vet inte om det är så att vi är ovanliga eller alldeles helt vanliga.
Fin header förresten!

2007-09-11 @ 08:04:21
Postat av: Anna

Din trädgård verkar ju bara för härlig! Och jag ger dig "dåligt samvete" med min höstkruka... Ska tala om att den är det ENDA som ser något sånär fint ut i min trädgård! Men man kan ju helt klart själv bestämma vilken bild man vill ge av sitt hus och hem beroende på vinkel! Personliga texter är bäst. Punkt. Visst är det roligt att se fina bilder men det är ju så kul att läsa om vardagshändelser och tankar också! Och du gör det så bra! Kram! ps Klart att det är ok att du länkar - jag gör detsamma!

2007-09-11 @ 08:21:37
URL: http://vitsoffa.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Det låter som mig.Jag försöker med färger men går alltid tillbaka til grått och svart.Jag är en riktig färgmuntergök :-).Jag har en blomma på mina luktärtor.Allt annat är bara långt och grönt.Jag hörde att blommor växer när de får vatten ...stämmer det?!!;-)Kramar

2007-09-11 @ 08:36:30
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Jag tycker din blogg är fantastiskt snygg, så stilren och så inbjudande....jag vill också kunna göra så snyggt...tavlor också.

2007-09-11 @ 09:34:38
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Vildängel

Det är helt otroligt vad det fortfarande blommar hos en del bloggare - hos mig är det bara gult, fult och nästan dött.....

2007-09-11 @ 09:48:01
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

Jag har ju sett dom förr, dina tavlor. Jag vill ha mer!
dom är jättefina :-)
apropå min spariver, du kanske har nåt som ester behöver? Är inte lillebror storleken större?
Maila mig om det är nåt som kan vara aktuellt.
Kram

2007-09-11 @ 12:45:55
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Barbro

Maria: Kulturellt??! =0 Hrm... vänta då, du menar väl inte så där snobbigt kulturellt (oj då, här blottar jag mina fördomar...hehehe)Nä, jag tar det som en komplimang =)Ja jag ska njuta av bitter... det ska bli intressant... jag har för övrigt också köpt Caipirinha...nånting, den som du rekommenderade tidigare... en bitter drink i soffan... kramar Maria-blommar: Bra, mail kommer! Karin: Nä precis, det är när det kommer till "konstnärliga uttryck" (kolla där kom det spretiga kulturella lillfingret fram!!!!)som jag bara måste gå mycket på känsla! kram Rosa: Det är säkert ganska vanligt... det blir bara så pinsamt tydligt när man velar på bloggen =)) Anna: Tack, nejjjj, inte dåligt samvete så, mer en tanke och sedan din inspiration som ledde mig till att bli lite otålig... =)) har varit och köpt tulpanlökar idag!! De ska ner imorgon om det inte regnar! kram My: Ja, och det har det ju varit gott om i sommar =)) Om du inte har det under tak förstås =)) Ja, det är något visst med beige och svart kram Ellas mamma: Din med!! kram Vildängel: Beror väl lite på vilken sorts växter man har kan jag tro... tidiga eller sena... det är säkert jättevackert hos dig på våren då kan jag tro =)) Esters mamma: Lillebror ärver bara, som trea, jag kan garantera att det inte är något att ha när han är klar (utekläder och skor alltså...) Men jag mailar om jag har nåt!! kram

2007-09-11 @ 23:26:55
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Liza

Försökte kommentera igår kväll - gick inte!!
Jag är född i vågens tecken - min ledstjärna är balans. Favoritfärger: klatchigt beige, brunt och vitt! Har ingen aning om hur många gardinuppsättningar jag har köpt/sytt som hängt uppe ett par dagar sedan åkt ner igen för att jag inte orkade med färgen/mönstret. Tycker däremot om att se färger och mönster hos andra.. det är så fint! Så du är inte ENSAM!:D (hoppas det känns bättre nu)!
Din trädgård är fantstisk, så även dina bilder och texter!
KRAM!

2007-09-12 @ 10:16:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej gumman! Vilka härliga bilder du visar! Och vilken fin fåtölj! Min mamma har en väldigt snarlik, den är också från min mormor..tyvärr har hon klätt om den....hörrö, vilken liten goding du har där på bilderna, han kommer att bli en riktig hjärtekrossare! Kramen!

2007-09-16 @ 16:33:49
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0