Kaos i hjärnkontoret


image284


Jag svämmar över.
Hur ska jag hinna uppleva och genomföra allt som just nu hopar sig likt floder av uppdämt vatten?
Mitt huvud är fullt av tankar och ideér.
Jag försöker sortera och strukturera.
Desperat söker jag platser i hjärnan att organisera.

Bilder. Textideér. Till jobbfliken.
Andra bilder och textideér. Till bloggfliken.
Kuddar. Tyger. Till hemfliken.
Tavlor att måla. Motiv. Till skapafliken.
Aktiviteter med barnen. Till familjefliken.
Bänkar. Staket. Planteringsideér. Till trädgårdsfliken.

Jag vill också.... Jag skulle dessutom kunna..... Men jag måste bara.... Sedan så borde jag också....
 kraaackkkeelll.......errrrra......rrrrr...... Vart ska allt detta vägen....?

Till utloppsfliken.

Hur ska jag hinna få utlopp för allt jag vill? Allt jag kan sätta ord på men också sådant som jag bara än så länge svagt kan förnimma? Svagt men så starkt att det nästan bedövar mig. Livet är för kort. Tiden sipprar mellan mina fingrar. Jag försöker stoppa flödet. Utan resultat. Hur stoppar man tiden? 

Kanske tur att jag börjar om att jobba imorgon.
Efter nio veckors (+ ett år innan dess) ledighet känns det nästan befriande att få släppa ut och ventilera.

Översvämmad av osorterade tankar som simmar planlöst omkring ser jag fram emot konstruktivt (?) tankearbete.
 
Fram till nästa efterlängtade ledighet.

Kommentarer
Postat av: Petra

åhh, vad härligt det såg ut när ni var ute med båten. Vilka vackra bilder.
Tycker jag känner lite som du att man har så mycket man skulle vilja hinna och orka med, mycket tankar osv. Men att man inte hinner med allt och framförallt inte orkar till slut.
Lycka till på jobbet och med allt annat.
kram

2007-09-03 @ 07:56:12
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Johanna

Härliga och soliga bilder! Känner igen det där med tiden, här är en till som har tusen idéer och tankar på vad man BORDE och vill göra. Oftast är det just orken, tiden och pengarna som sätter gränserna iaf hemma hos oss! Lycka till med att börja jobba igen!

2007-09-03 @ 08:22:56
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: maloppa

Underbara båtbilder, perfekta att ta fram när novemberstormarna viner utanför knuten.
Vi verkar vara väldigt lika, jag lider mycket sällan brist på inspiration och ideer, ofta kläcker jag så mycket ideer att mina kompisar hinner genomföra dem före mig för jag vet ibland inte var jag ska börja...
Har också svårt att sortera vad jag måste göra och vad jag vill göra, det gyttras ofta ihop så jag vill göra det jag måste och måste det jag vill???
Är det konstigt att jag fått magsår *ler*, näe jag försöker varje dag bli bätttre på att leva här och nu och ta en sak i taget - och jag misslyckas ofta med det ändå....
Det är väl bara att acceptera att det är sån jag är.
Ha det gott och lycka till på jobbet, själv är jag sjukskriven 50% nu ett par veckor så jag hoppas hjärnan o magen blir kompisar så jag kan gå upp till full tid sedan.

2007-09-03 @ 08:40:04
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se
Postat av: maloppa

*Fniss* måste bara berätta - jag visade ditt inlägg och min kommentar för min kloke make, vet vad han sa? Ni borde båda två skaffa en "Skräpflik" eller en papperskorg där ni kan sortera in en del av alla era ideer - för er egen och era familjers skull.
Hrm, hur ska man kunna slänga någon av alla de bra uppslagen då - det sa han inte....

2007-09-03 @ 10:19:54
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se
Postat av: Anonym

Hej, som alltid skriver du SÅ bra och dina bilder är super fina!! Måste bara säga att det är en "gåva" att ha mycket idér och planer sedan när man lärt sig "hushålla" med dem och bara ta tillvara på det "göttaste" måste det ju vara riktigt NICE!!! Fråga inte när man kommit till det staditet för jag har ingen aaaning *s* Kram/Mona

2007-09-03 @ 11:22:50
Postat av: Syster

Oj, oj, oj - håller med nästan alla föregående talare...kom på mig själv med att sitta och skissa ommöblering/renovering till sonens rum på jobbet...hallå. Snacka om uppdämt behov att fixa inomhus efter allt gräv ute under sommaren.
Vi får helt enkelt ta och flika ihop lite av frustrationen redan till helgen...jag är full av inspiration :-)
Härliga båtbilder förresten!
Kram så länge!

2007-09-03 @ 12:04:18
Postat av: Vella

Vilka underbara bilder du visar från er sista båttur denna säsong. Det ser ju så härligt ut! Hoppas du kan sortera i din idebank.../Kramisar Vella

2007-09-03 @ 14:10:56
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se/
Postat av: Mariakoden

Så fina bilder=O!!!!
.....och du....nu är det ju höst...åsså sen lite vinter...å sen jul...sen tinar snön å det blir sommarlov med lååångsemester!!!
Tjoho!!!
Ha en kul kväll!
Kram!

2007-09-03 @ 17:22:04
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vilka ljuvliga sommarbilder.Ideer som bara valsar runt i huvudet kan verkligen hålla mig sömnlös så jag kan känna igen mig.Ha det bäst.Kramar

2007-09-03 @ 20:00:06
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Cina

Vilka underbara bilder- ögonblicklig sommarkänsla :)!
Jaa, du hur gör man för att få utlopp för att man har inom sig- jag har inget bra svar, jag kämpar för fullt med att leva i nuet...
Kram!

2007-09-03 @ 20:06:34
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Annis

Känner samma men jag känner ibland att livet är sååå fullt av allt att lilla spontana jag inte har tid att finnas. Nu är dina barn små men försök njut av att fortfarande kunna styra...jag styrs numera mest. Kul del i livet det också men det går såååå fort. Varenda minut är fulltecknad. Inte denna minut...detta är min ventil. Tack och lov. Vackra vackra båtbilder, men kalla?

2007-09-03 @ 20:45:21
URL: http://annis.blogspot.com
Postat av: Karin

Jag har en anteckningsbok i min väska där jag skriver ner sådant som jag vill, ska, måste göra. Även om sakerna inte alltid blir gjorda så är det skönt att få det nedskrivet i alla fall.

2007-09-03 @ 21:05:25
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Arga Mamman

Hej där... Du är åtminstone inte ensam med din frustration... Vi är många som håller dig sällskap - alltid något kan man tycka? Vi måste nog ta och lära oss att göra tydligare prioriteringar i vårt hektiska vardagspussel. Visst är det fantastiskt med alla kreativa ideér - men de skapar också krav som kan bli nog så kvävande... Finns det någon "Konsten att bara vara, 20 poäng" så tror jag signa mig för den - hänger du med? *ler*

2007-09-03 @ 22:25:53
URL: http://argamamman.blogspot.com
Postat av: Maria-Jag blommar

ÅH, så bra du beskrev hur det är för mig också. Fullt av idéer som liksom svävar omkring, ibland lyckas jag fånga någon men jag känner mig stressad över att det kanske ska flyga vidare om jag inte fångar dem i tid...

2007-09-03 @ 22:27:49
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Barbro

Petra: Det var en jättefin dag... sommarens sista i många bemärkelser kändes det som... tack, jag överlevde första dagen på jobbet =) Johanna: Ja, orken, tiden och pengarna... bra sammanfattning!! kramar Maloppa: Vilken BRA idé, jag tror att jag har för lite skräpflikar... kill your darlings brukar det ju heta och det kanske inte är någon dum idé när det gäller att rensa ideér... hrm... skönt att du får lite tid att vila upp din stressade mage, krya på dig =) kramar Mona: Visst är det så! Hoppas allt är bra med dig, saknar dig! kram till dig och din sambo (o barnen o Ruffe förstås)! =)) Syster: Ja, jag ska också ta fram skissblocket nu... för nu har jag kollat bloggar och blivit ÄNNU mer inspirerad!! kram på dej! Vella: Tack, jo, jag ska skriva och skissa upp i min lilla bok och då brukar det lätta! Mariakoden: .. min man jobbar och efter att ha tagit igen mig en stund från långdragna läggningsprocedurer så har jag masat mig till datorn *skratt*, och det är ju KUL förståss... kramar MY: Ja, men det är inte så dumt när det är BRA och roliga ideér...=) Cina: Ja det är just det som är så frusterande, att nuet tar så mycket kraft hahahahahaaaa.... =) Annis: Nej, för att vara spontan krävs massor av planering =)) Nej, det var inte kallt, vi hade kapellet uppe och solen värmde jätteskönt i lördags... Karin: Ja, det är ett mycket bra sätt att få "ur" sig utan att tappa bort... kram Arga mamman: Jag hänger med! Men jag tror att jag snabbt skulle bli ganska uttråkad =)*suck* Maria-jag blommar: Precis! De är så flyktiga, speciellt de bästa ideérna känns det som... kram

2007-09-03 @ 22:50:05
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Erika

Man vill så mycket, men tiden räcker inte till allt - typiskt! undra hur vi ska få tiden att räcka till? Härliga bilder från er båttur. Hoppas också att du har det bra på jobbet, kramis!

2007-09-04 @ 07:28:45
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: Nilla

Underbara bilder! Jag längtar efter att få åka båt när jag ser dem.

2007-09-04 @ 21:56:16
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Lallis

Jag blir alltid så himla glad när jag kommer in här och kiakr på fina bilder och läser intressant text.
Är det ok om jag länkar till dig?
Kram Lallis

2007-09-04 @ 21:57:05
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: Barbro

Erika: Ja, denna ständiga tidsbrist... eller ständiga overload av saker att göra, se och uppleva... kram Nilla: Ja det var riktigt härligt =) kram Lallis: Såklart du får, jag länkar till dig med =)) kram

2007-09-04 @ 23:35:46
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0