Värt en tanke = tänkvärt

Tisdag kväll hade jag turen att få uppleva Euskefeurat i Black box i Studio Acusticum. Att vid ett och samma tillfälle få kikna av skratt, beröras så att man gråter, medryckas i rytm och sång och dessutom få flertalet tankeställare händer inte ofta. Men i tisdags hände det. Jag är helt hänförd och för evigt ett stort fan av dessa sex fantastiska musiker och samhällskritiker... Ronny Eriksson har en otrolig förmåga att i "lek" med ord få fram sanslösa betraktelser... eller vad sägs om följande "Förr skulle man vara solidarisk, nu ska man vara solid och *risk.... (vill inte stava helt rätt eftersom det kan locka hit mindre önskade besökare...)... " Roligt, underfundigt och tänkvärt.

Ha en skön helg mina vänner!




  

Kommentarer
Postat av: Lilla My

De är fantastiska och precis som du säger så spänner de över ett brett spektra.Jag ångrar mig att jag inte gick dit men det kommer nog fler tillfällen.Ha en trevlig helg

2007-11-09 @ 10:30:01
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Maria

Roligt att du är tillbaka! Har tittat in ibland efter nya inlägg och nu hittade jag två! Jag har bara sett Euskefeurat en gång i verkligheten, men minns att de var bra!

2007-11-11 @ 17:18:13
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0