Nu är det vår på riktigt...

image171



Nu är våren insjungen och officiellt välkomnad. Vår familj firade en härlig valborgsmässoafton tillsammans med några av våra bästa vänner. God grillad (såklart!) mat, glada skratt och stor brasa! Tack värdparet för en underbar kväll!

Smolk i bägaren var kylan (vad hände?) och lillebrors febertopp...

Skriver just nu på en liten berättelse som jag förhoppningsvis kan publicera i bloggen snart och håller mig därför kort idag. Måste dock få visa mitt första blominköp... nu känner jag verkligen att våren är här på allvar, inspirationen flödar och arbetslusten är på topp. Tänk på allt roligt vi har framför oss!! 

Köpte Trift, Armeria Maritima igår, jag har börjat köpa perenner även i krukorna, när de blommat klart byter jag ut dem och planterar dem i trädgården. Mycket praktiskt.



image172





...

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Vilken go och glad kille och fina blommor.Nu är sommaren snart här!Ha det gott!

2007-05-01 @ 23:16:34
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lime

Ni såg ut att ha haft en riktigt skön Valborg! Jaha, är det så den heter, den rosa blomman... Jag brukar nämligen göra som du och den rosa finns i en kruka här hos mej också för att såsmåningom hamna i någon rabatt :-) Ha en skön vecka!

2007-05-01 @ 23:30:41
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Postat av: Esters Mamma

Vad fint ni verkar ha haft :-)
Jag är hemma nu och det finns något litet till dig på min sida.
Kram Estersmamma

2007-05-02 @ 00:02:12
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Thea

Oj, vilka härliga kort! Ni verkar ha haft en toppenkväll.

Gillar Trift. Roligt med blommor man kan köpa hem den här årstiden.

Ha en bra onsdag!

2007-05-02 @ 06:28:24
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Pernillla

Men oj oj vilka underbara kort och vilket kollage! Alltid lika inspirerande o se alla dina bilder! :D
kramen!

2007-05-02 @ 08:43:29
URL: http://www.perlan.org
Postat av: tina

Vilka underbara bilder....ni verkar haft det bra i valborg!!! Jag gör också som du...planterar perenner i krukor eller i fönsterlådan och sen får
de en ny plats i trädgården så småningom....
Förra året hade jag lavendel utanför köksfönstret....underbara dofter när man öppnade fönstret!!
Ha en fin dag
Kram Tina /

2007-05-02 @ 09:31:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Anonym

Såg riktigt härligt ut vill jag lova..!! synd med kylan bara.. vi var i studenternas "mecka" Uppsala och firade enligt tradition (dvs. MYCKET)..
Champange frukost med jordgubbar klockan 09.30!!! eagh.. sedan var det forsränning och picknick i parken.. jag stod upp för oss "äldre" och vek inte ner mig en sekund;) men jisses vad trött jag var sen.. he, he!! Ha det gött kram Mona

2007-05-02 @ 09:31:40
Postat av: ingegerd

Vilka fina bilder,,,tur att du finns så att vi får njuta av allt fint!
Tack för all den goa maten som alla tog med sig,det där gör vi om =) Kram"Inga"

2007-05-02 @ 11:40:48
Postat av: Mellansöstra

Hello!

Fina bilder! Hur söt är inte minstingen på det första!!?
Tack för en härlig Valborg - själv städade jag in sommaren i trädgården hela dagen igår - gud vad härligt! Har dock inte hunnit iväg till blomaffär'n än. Vad heter det där grå-blåa gräset som spretar och har sig (perenn) men som är så superfint!?
Vi hörs! Kram

2007-05-02 @ 12:40:22
Postat av: Erika

Vilka jättefina bilder! Man blir lite nyfiken på att se mera... det både låter och ser ut som ni hade en jättetrevlig valborgs kväll! Lillebror( är det han?) ser ju bedårande ut. Kram!!

2007-05-02 @ 15:03:34
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: Barbro

Lilla My; Javisst är han underbar =)
Lime: Jaså, jag var inte ensam om den lösningen, ;-)
Esters mamma: Välkommen hem, underbara bilder från Island!! Vad gulligt att tänka på mig, kram
Thea: Ja, visst är det underbart att shoppa blommor nu! Pernilla; Du gör inte så dumma collage själv.. :)
Tina: Klokt att ställa dem utanför fönstret, låter idylliskt... Mona:Åh, vilken underbart, syndigt (?) rolig valborg ni verkar ha haft... härligt, kram Ingegerd: Alltid lika trevligt hos er, det vet du! Och tacksamt för kameran... Din dotter är riktigt duktig på att fota!! Mellansöstra: Många säger att jag är "duktig"... men då har de inte sett "duracell" in action, hahahaha... du har inte vägarna förbi ;).. få se då den kan heta.. hrm... återkommer Erika: Roligt med en ny besökare! Välkommen!! De andra bilderna var inte lika idylliska!! hahaha... Det gäller att lura er lite... tihi... snart kanske jag sätter in bilder på hur det EGENTLIGEN var... hahahaha.. nej, det var faktiskt så trevligt som det ser ut..

2007-05-02 @ 15:52:22
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Så himla söt kille=)
Man blir lite sugen på en til men nä...nu har livmodern jobbat klart!!!

Vilken tur att jag hittat till din blogg....Behöver all inspiration jag kan få inför sommarens planteringar!!

Trevlig kväll!
Kram!!//M

2007-05-02 @ 17:44:11
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

vilken GULL-unge du har fotat!!!

2007-05-02 @ 20:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0