Jag vill ha fladdermöss i min trädgård i sommar


image216


Ni känner ju till min dragning till händiga män...

Jag vill anställa en händig man i min trädgård. Min egen man gillar inte trädgårdsarbete. Det rimmar illa med alla mina planer... Jag hinner inte förverkliga dem alla på egen hand. Därför har jag kommit fram till att jag behöver en man till... Eventuellt blir min man flyg förbannad lite upprörd över idén.  Vet inte om jag vågar lansera den.... hehee..

Alternativet är förstås att anställa en händig kvinna. Eller förresten. Jag anställer en barnflicka!! Där har vi det. Då kan jag ägna mig åt trädgårdsarbetet och så tar någon annan hand om mina barn under tiden. En ung tjej tillsammans med min man. Hrm.... Eller kanske inte.... hahahaaaa..... Och då syftar jag naturligtvis på att jag skulle missa så mycket av mina barns vardag. Inget annat, om nu någon mot förmodan trodde det....

Vilken gallimattias (vad lustigt det ser ut när man skriver ner det ordet...)!! Jag är lite trött... ni får ha överseende... Men jag är också glad och förväntansfull... jag och lillebror åker till Rydlinge plantskola imorgon, ÄNTLIGEN Lisa! Lite examensklädesshopping i Skellefteå lär det också bli.... i sista minuten, jag vet! Men jag lovar, jag ska inte shoppa händiga män eller barnvänliga kvinnor!

Istället ser jag fram emot när min svägerska kommer hem från USA med fyra fladdermusfåtöljer...

Kommentarer
Postat av: Linn

den är inte bara praktisk, den är underbart fin också!! haha, kram

2007-05-31 @ 22:16:33
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Anna E

Känner igen mig i dina funderingar. Idag kom jag hem från jobbet efter 4, ställde mig i svart klänning för att "bara snabbt" måla några plankor uppe i taket som min sambo satt upp i inglasningen igår kväll *han dog åt spektaklet uppe på träbocken, och visst spillde jag också..* Sen in och fixade middag, mor och far tittade förbi, ut och hurta lite grann, in och natta sonen, sen hann jag gräva lite framför altanen också, när jag kom in kände jag att jag var tvungen måla färdigt rummet nere i "relaxen", sen in i duschen och snart i säng för kl 07 imorgon bitti måste jag iväg och hämta grus till nya gången i trädgården.
En vanlig torsdag kväll i mitt liv. Jag behöver TRE män - och minst en barnflicka ;-) (Under tiden hann min man fixa andra sidan av inglasningen...typ 7 plankor i taket...ha ha - vann jag?)
KRam och tack för trevlig läsning.
Anna

2007-05-31 @ 23:26:10
Postat av: Vicke

Hihi vilken härlig läsning;)
Vad fina fåtöljer och brickbordet har jag kikat på många gånger men inte hittat rätta platsen. Så tack för det bra tipset att ha det på altanen!
KRam

2007-05-31 @ 23:29:32
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Erika

Vilken idé! Att skaffa en man till.....
Hoppas ni hittar något fint hos Rydlinge, de är verkligen duktiga på växter. Ett shopping tips är att besöka butiken Doris - underbara kläder till mamman i familjen. (Där brukar mina pengar hamna ;)
Inredning som jag tror du gillar hittar du bla på Haidic, bosaker. Ha en underbar dag här i stan!

2007-05-31 @ 23:44:30
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: Lisa

åhhhh vad avundsjuk jag blir! Jag vet att du kommer att få en underbar dag! (Glöm inte att gå in en sväng på Invit-mycket fina grejor där;) titta särskilt efter Rydlinges flamingobuskar, de är helt outstanding!Jag vill ha FULL rapport när du varit dit..(suckar avundsjukt)för vi ska ta en tur imorgon eftersom vår dvärgsyren på stam har frusit ned och en rosenspirea har gett upp...men jag önskar dej en helt underbar dag i en fantastisk trädgård!

2007-06-01 @ 06:28:51
Postat av: Karin

Brickbordet var jättefint. Kul att det fanns på IKEA. Konstigt att inte fotöljerna finns i Sverige, tycker jag sett dem men kan inte minnas var....

2007-06-01 @ 07:55:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Vildängel

en kompis hade en fladdermus när vi var yngre - den var helt hopplös att sitta bra i.... *S*

2007-06-01 @ 09:12:34
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vill med ha en händig man i min trädgård.. Jag betalar honom gärna!! haha :D
Hoppas du får igenom din önskan och att fladdermus fotöljerna från usa kommer bli jätte snygga med ett vitt tyg.. det råder ingen tvekan om det!! :D
kram

2007-06-01 @ 10:30:35
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Barbro

Linn: exakt! Anna E: du vann!! helt klart... imponerad, hur hinner man så mycket på en kväll...? Vicke: ja, eller hur? jag vet inget bättre ställe än altanen för ett brickbord, så mycket som man bär dit.... perfekt för sommardrinkarna och kaffetåren.... Erika: vi hade en jättemysig dag i Skellefteå, jag och lillebror, Rydlinge var helt underbart!!! tyvärr hade jag inte alltför mycket tid för övrig shopping, får ta Doris en annan gång... Lisa: FANTASTISKT!!! Det var ungefär som att släppa in ett barn i Disney World, var man än tittar vill man bara HA!!! otroligt fina plantor och varierat utbud och vackert och.....
Karin: jag har kollat överallt efter dessa fåtöljer, men gett upp, de fanns för några år sedan... men inte numer... Vildängel: är de osköna??? men de ser ju så sköna ut!! nåja, de är snygga i alla fall, och lätta att förvara eftersom de går att fälla ihop... Pernilla: tack Pernilla, tänk om vi skulle gå ihop och anställa någon!!! som desperate housewives!!! sedan kunde vi avlägga rapport om hans arbetsiver via bloggen, hahahahahaaaaa... hrm. skärpning =)
kramar på er och trevlig fredag kväll!!

2007-06-01 @ 21:30:12
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Linn

Var med i min utmaning, bloggen fyller 6 månader =) kram

2007-06-03 @ 02:38:36
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Purple

Härligt, de är så häftiga fladdermusfåtöljerna. Hoppas de blir riktigt fina.

2007-06-07 @ 20:21:26
URL: http://purplearea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0