De desperata hemmafruarna har släppt loss...



image193


Lättja. Så har det då hänt. Jag och två fruar till har släppt loss och blivit kontinentala. Dvs. vi har druckit vin till lunch på en helt vanlig blå vardag. Kan man göra så? Vi vet inte. Men det kändes bra. Trevligt och syndigt i härlig harmoni. Det är väl sådant man ska tillåta sig när man är ledig? Sådant som man inte kan göra annars, när man jobbar 8-17. Det kommer inte att bli någon vana. Jag lovar. Men vet ni vad? Det var bara förfesten. Ikväll ska vi släppa loss ännu mer....  =)

Lusta. Om jag ska bli mer kulturell och försöka behålla mitt skamfilade men ändå?? seriösa intryck så kan jag väl också visa böckerna som kom i brevlådan idag. Julafton. Ser verkligen fram emot Allt med Martina Lowden, en mycket speciell författare, som skrivit en dagboksbaserad berättelse , och  Jag går bara ut en stund med Isobel Hadley-Kamptz, en självbiografisk skildring av ett svårt livsval.


image194

Kommentarer
Postat av: Liza

Opps! Här kom ett nytt inlägg medan jag kommenterade det förra!!
Visst sjutton kan man dricka vin till lunch!! och böckerna verkade intressanta - har inte läst någon av dem men lägger dem i min lista!
Kram! och skön helg igen!
Liza

2007-05-11 @ 16:24:49
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Erika

Visst är det härligt syndigt! Jag och en kompis brukar sitta på bron och dricka päronkonjak ur kaffekoppar - jättetrevligt!!!
Ha en kul kväll och kramisar till alla fruar!

2007-05-11 @ 18:05:16
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: tina

Mer vardagssynd åt folket !!Ja , varför unnar man sej inte att njuta lite gott vin oftare...kanske inte för ofta, men det kan förgylla den enklaste rätt! Ibland händer det att vi slår på stort och tar den där lilla slatten med rödvin till köttfärssåsen och pastan mitt i veckan...mmmmmmm.... och med lite permesanost..oj då, här sitter jag och svävar ut i matprat , jag som just ätit...!!!!Ha det fortsatt trevligt i kväll...och böckerna ska jag komma ihåg att titta efter !!
kram !

2007-05-11 @ 20:39:34
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Barbro

Päronkonjak ur kaffekoppar... hahahahahaaaa... ja då undkommer man ju grannens blickar! Bra idé. Så sant att lite vin förgyller den enklaste rätt, att tänka på när lördagen kommer och man inte orkar göra "dengodastemiddagen", det räcker med lite pasta, oliver och parmesan. Ja, jag hoppas att böckerna är bra, jag återkommer kanske med en recension...

2007-05-12 @ 12:04:20
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Guuuuud så häääärligt det läääääät!!!!
Vardagslyx!

Isobels bok har jag sneglat på....
Berätta sen hur den var!!

En jätteannorlunda o bra bok är Maria Ernestams "Caipirinha med döden"....bland de bästa jag läst!

2007-05-12 @ 14:35:27
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Barbro

Åh vad bra med ett boktips, tack Maria, ska genast kolla upp! Gillar lite udda böcker... Det roliga med dessa två jag köpt är att det är debutförfattare bägge... vi får se, om de håller högre klass än Linda??!!! hahahahaaaa.... har det hänt något mer roligt?

2007-05-13 @ 19:50:42
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: systermellan

Härligt att ni desperata husfruar unnar er sådant lyx :-) JAg och mina vänner söderut har ofta denna diskussion...en av vännerna har avsatt torsdagar till "myskväll" med sin man. Då är det lite extra god mat och - framförallt - ett riktigt gott, rött vin till. Genialt tycker jag, tjuvstart på helgens mys, man behöver inte tacka bort vänners ev besök under ledig tid, ungarna går i säng tidigt för det skoldag...fördelarna är många. Viktigt dock att stanna vid bara en flaska - annars kan fredagen bli tung ;-)
Men visst är det så att vi njuter för lite under vardagarna?
Själv gör jag gärna extra god middag en måndag, bara just för att det är en tråkmåndag. Livet är för kort för att inte njutas av till fullo :-)
KRam och god natt!

2007-05-13 @ 23:04:08
Postat av: Esters Mamma

vad avis jag blir å så mysigt...
jag vill oxå men det är lite långt till dom där braiga mittpådagendrickavintilllunch.

2007-05-14 @ 10:03:47
Postat av: Vegardadine

Thank you for producing such a down to earth site.

2008-08-22 @ 13:09:23
URL: http://vegardadine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0