Inte så upphetsande tyvärr

image231



Eftersom Vicke utmanat mig att visa upp mitt kylskåp så gör jag det såklart. Jag skulle egentligen ha velat visa upp ett fullklottrat kylskåp eftersom det är så vårt liv ser ut, hahahaha... utifrån tesen "här är mitt kylskåp = här är mitt liv"... Nu ser mitt liv otroligt välstädat ut. Snacka om missvisande bild, men AHA inser nu det genialiska i lurendrejeriet... det är alltså de VÄLSTÄDADE kylskåpsdörrarna som döljer stressade familjer (på ett bakslugt psykiskt omedvetet vis lurar de sig själva...) och de FULLPLOTTRADE som är lugna som fil(!)bunkar??!! (de behöver inte lura sig själva för de har vrålkoll...) Vilken analys. Borde ha blivit dr Phil.

Som kompensation visar jag den anslagstavla vi har för allt som skulle ha hängt på kylskåpsdörren. Vi har också en minivägg i köket för kalenderplanering mm. Som sagt det är någon psykisk undanmanöver. Eller också beror det på att kylskåpet inte tar magneter.... =)

Jag har inte bloggat på några dagar. Jag GRÄVER istället... och det är TUNGT arbete ska jag säga.... Jag kommer att se ut som Schwarzenegger (hur stavas det namnet???!!) snart. Rekommendation. Anlägg INTE häck om ni har lermark under gräsmattan.

Jag skulle ju ha lagt ut trädgårdsvisning nummer 2, men ni får vänta några dagar till, det kommer jag lovar....
Under tiden visar jag er min och min mans MYCKET pedagogiska kartsparbössa. Här ska barnen få spara en slant till nästa år då vi ska åka till Legoland. Vi har lagt mil och kronor i en stapel för att de ska se hur långt de kommit för pengarna. Hemavan är med för att de ska förstå längden på resan...

kram och god natt!

PS jag utmanar äh, jag måste kolla vem som inte blivit utmanad först!! DS


Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken kul idé med staplarna, väldigt pedagogiskt! Smart idé att sätta kylskåpskrafs på en anslagstavla, mycket snyggare!

2007-06-18 @ 07:50:34
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Lisa

Tror att vi har samma kylskåp minsann...vilken smart karl du har! Att visa barnen pengars värde!*kram*

2007-06-18 @ 08:03:01
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! Tyget är faktiskt från "Magasin 14" i Boden, så inte riktigt Piteå, men inte Stockholm heller...om man säjer så här, meterpriset gör att det är lagomt att handla till en tavla:)))kramisar!

2007-06-18 @ 18:03:51
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Liza

Så smart med tavlan att lära barnen pengars värde. Bra idé! Man får fina muskler av att gräva.. men nog sjutton är det tungt alltid - du har lerjord - jag har stenar.. stenar..
Kram!
Liza

2007-06-18 @ 20:02:06
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Vilken fiffig & pedagogisk karta!
Sånt där gillar jag skarpt......=)
Vad smart med tavlan i allrummet!! Tycker det nästan är onaturligt å nästan lite skumt när folk inte har en massa kom i håg-lappar framme....eller är det bara jag som är totalt förvirrad å beroende av lappar.....????
Det ser väldigt personligt ut hos er i alla fall!!!!
Nä, nu har jag bestämt mig för att börja spara till ett nytt kök....Vill åxå ha lika fint kök.....=)
Oj. Klockan går....Måste sova... KRAM!

2007-06-18 @ 22:10:38
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vicke

Det var visst upphetsande så snygga som de var och rena och fina;)
Vilken smart idé med tavlan och farmförallt kartan! Vi har en mindre liknande anslagstavla i köket för utan lappar klarar man sig inte!
KRam

2007-06-18 @ 22:38:45
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: ingegerd

Herregud vad jag känner mig träffad gällande kylskåpet,,,olika teckningar,kort,och inte en enda magnet som är lik den andra!!!!
I helgen har jag och min man varit hos goda vänner
och JAG har för första gången vunnit i trivial,,ett underbart kul spel som verkligen mäter intelligensen =),,,jag tog hem segern lätt dock med en annan man vid min sida,,,smart kille den där mikkis!!

2007-06-19 @ 16:22:24
Postat av: Barbro

Karin: Ja, det funkar bra!! =) Lisa: Smart karl??! *plirar med ögonen* retas du med mig?? ;) Lisa igen: Magasin 14 var det. Tänk att du får mig att kuska runt grannstäderna som en galning?! *skratt* Liza: eller hur? Jättesmart. Hoppas det fungerar oxå!!? =)Maria: Du får väl göra en kylskåpskarta!! *gapskratt* med staplar för hur många isfack eller tekniska finesser du kommer upp till?? mmmm. den bjuder jag på!! =)Vicke: Rena?? Du skämta med mig aprillo... av någon konstig anledning försvann alla fingeravtryck på fotot... motljuset eller nåt?! tänk vad foton kan luras =)) Ingegerd: Grattis! sa räven surt... men jag har hört ryktas att det var en hel del fuskande och då är det ju inte riktigt intelligensen som mäts...heheheheeeee =)

2007-06-19 @ 19:16:44
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: ingegerd

Jahaa du barbro,nu blir man ju lite besviken =)jag som la ner all min kraft att bara låtsas så ni kunde få tro att ni oxå var duktiga jaja nu hör man ,,,Fusk,,fnys,,!!! kramar i alla fall

2007-06-19 @ 19:56:20
Postat av: Robota

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2010-02-15 @ 10:59:46
URL: http://robota.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0