Guidad rundtur i min trädgård, del 1

image228


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Ger du privatlektioner???
Du, det var en helt fantastiskt, otroligt underbar trädgård!!!
Jag. Är. Helt. Mål. Lös!
Det ser ut som att bilden är tagen från södra sverige eller så!
Tycker aldrig att jag sser såna lummiga gårdar här uppe!!
HUR lyckas du?! Eller det är väl det att man ska våga, å testa?
Men du...Visst är det väl liiiite jobbigt att rensa ogräs å så...(snälla säg ja!!!!)?????
Gonatt från mig!!!

2007-06-11 @ 23:57:01
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! Jo jag har läst mååånga Paulo Coelo böcker..Alkemisten är en favorit, fast personligen älskar jag Isabel Allende mer! Läste hennes "Andarnas Hus" som liten och har följt henne troget sen dess! Vilken otrolig trädgård! Hallå! Rydlinge ligger ju i lä! Och vet du varför jag gillar lammöron! För namnet förståss! Hoppas du är frisk nu *kramisar*

2007-06-12 @ 07:20:11
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Karin

Vilken fin guidad tur du bjöd på. Ser fram emot fortsättningen. Du måste lagt ner mycket tid för att få det så fint. Tycker det var jättefint med alla stenar och grus. Och vilken härlig altan ni har!

2007-06-12 @ 07:55:09
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: maloppa

Otroligt vackert, så önskar jag att min framsida ser ut om några år när jag slagits färdigt med gräset/mossan. Vill ha grus, plattor och enstaka växter.... Har inte blivit klok på hur man ska gå tillväga för att få till det snyggt o praktiskt när man ska grusa. Hur djupt grävde ni ur och vilket underarbete har du gjort? Markduk? Vilken storlek på gruset? Många frågor men man får olika svar vart man än vänder sig och det känns bättre att fråga någon som gjort det i verkligheten och lever med det.
Försiktig humle - något sådant existerar inte på dom här breddgraderna *skratt*. Min är snart tre-fyra meter upp i lyktstolpen redan. Innan säsongen är över är den säkerligen över sex meter...
Gillade ert trädäck mmmmm.....

2007-06-12 @ 08:29:50
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se
Postat av: Vildängel

ser ut som att du har en stor och jättemysig trädgård!

2007-06-12 @ 10:00:37
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Thea

LOVELY!!!
Hinner inte läsa texten nu, får komma tillbaka ikväll. Mysigt!

2007-06-12 @ 10:49:12
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jaha. Så har du tagit bort allt mitt mod om att nånsin tordas visa bilder från min trädgård.Det är ju som att det går änglar och sköter om dina blommor och fina grusgångar. Är detta sant eller har du tagit bilderna från nån bok om Sveriges vackraste trädgårdar?!!Jag är grymt avundsjuk men unnar dig din vackra trädgård.Ha det br!

2007-06-12 @ 13:25:05
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Jag hade skrivit ett långt inlägg om du verkligen inte har stulit några bilder från "Sveriges vackraste trädgård" och om att jag är grymt avundsjuk men unnar dig den. Jag hade också skrivit om att det förmodligen är änglar som sköter om blommor och fina grusgångar.Men allt det försvann!Kram

2007-06-12 @ 13:28:42
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Vilken fantastist trädgård du har!!Är stum av beundran.. Underbara små "rum" och verandarummet är fantastiskt!
OH, yeah, jag såg dig i fönstret! *ler*
Ser fram emot fortsättningen...
Kram!
Liza

2007-06-12 @ 17:47:50
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Kirsti

Vilken vacker trädgård jag plötsligt hamnade i! Och här uppe i norrbotten till råga på allt..
Själv slåss jag mest mot ogräs än så länge, men kämpar samtidigt med att få till några blommande, små hörn i vår trädgård.. Sakta men säkert. Trädgård ska tydligen ta tid. :)
Tack för den inspirerande trädgårdsvisningen!

2007-06-12 @ 17:57:53
URL: http://kirsti.tradgardsblogg.se
Postat av: Vicke

*gapar* WOW ! Är nog det enda jag lyckas få fram.
Imponerande vilken trädgård så vacker och välplanerad värsta proffsträdgården. Skulle nästan kunna tro att det var på någon plantskola. Supersnyggt och du är helt otroligt duktig är djupt imponerad ! Är helt överväldigad vet nästan inte vad jag ska skriva mer än WOW igen:)
Kram

2007-06-12 @ 21:23:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Barbro

Mariakoden: Hahahaaa... Vad kul att jag lyckats motbevisa att det inte ska gå att ha trädgård i Norrbotten!! Du är så snäll och gör mig så glaaad! FAKTUM är att jag nästan aldrig rensar ogräs. Dels vill jag inte att det ska vara FÖR perfekt, då blir det ointressant, så skulle jag ta mer närbilder, vilket jag nog ska göra, så skulle ni se vackra ogräs och mossa här och där... Sen rycker jag nåt i förbifarten då och då, men betungande, nej. Svaret ligger i hur man anlägger.. är man smart (heheheee) så gör man det svårt för ogräset att fastna.. Privatlektioner.. anytime!! kramar =)Lisa: Isabel Allende är fantastiskt bra! Paulo har ett lite gammaldags språk och Isabel känns väl lite mer uppdaterat skönlitterär... men lika klok!! På tal om Rydlinge.. jag har fått min man med mig, vi åker dit igen på fredag!! Häckbuskar ska inköpas, kan knappt bärga mig... kramar =)Karin: Tack! Altanen är hur härlig som helst, vi tillbringar mycket tid där... sedan har vi en ÄNNU större på baksidan där kvällssolen är. Bilder kommer... kram =) Maloppa: Jag har lite olika lösningar. Efter väggen har jag stenmjöl (ska fylla på med smågrus snart) och under det har jag en markduk med hål för växter, detta för att inte stenmjölet ska sjunka ner i sanden som finns närmast huset. Där jag har gårdsgruset (lite större grus) Har jag ingen markduk utan där är det fyllnadsjord (observera inte matjord, eftersom det är ganska varmt här så har jag inga jätteproblem med ogräs, jag får rycka nåt strå då och då men helt under kontroll. Det funkar. VA!, gör du dig rolig över min lilla humle?! hahahahahaaaaa, ja den måste te sig undernärd i dina ögon.... men som sagt, den har inte de bästa förutsättningarna så jag väljer att prisa den för sin skörhet... *skrattar gott* kram =)Vildängel: Tack!! Den är ganska stor, tomten är ca 1700 kvm. kram =) Thea: Tack, välkommen tillbaka! kram =)Lilla My: Nej, men säg inte så, du har helt säkert jättemycket fint att visa! Tänk på att detta är mitt största fritidsintresse och jag har hållit på några år... Vilken komplimang du delar ut!!! kram =)Liza: Tack! Fortsättning kommer men nu är det så ruskigt väder så jag väntar nog några dagar... vill inte ens vara utomhus.... burr... kram =)Kirsti: Tack, vad roligt att du hittade hit!! Trädgård TAR tid men ger så mycket annat tillbaka så det är värt varje minut. Men jag måste säga att den mesta tiden jag lagt är stulna timmar på kvällar och andra gånger när jag kommit loss. Jag ägnar verkligen inte ALL fri tid i trädgården! Jag var in på din sida och du verkar ha jättefina blommor, vackra vita som jag älskar!! Välkommen tillbaka! kram =)

2007-06-12 @ 21:41:40
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Thea

Måste ju kolla in er underbara utemiljö igen, och nu har jag läst texten.
Precis ett sånt staket ska vi göra vid ena kanten av vårt nya trädäck. Fint och klättervänligt för växter och bra rumsmarkerare.Gillar också att ha mkt sten i trädgården samt prydnadsgräs. Fint och mkt inspirerande!

2007-06-13 @ 17:25:59
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Persilja

UNDERBART!!!
Du är duktig!!! (Det var INTE ett förvånat konstaterande!)
Det är roligt att se en så välordnad trädgård och att gilla den!!! Jag gillar annars vildvuxna lite skrotiga trädgårdar- de passar bättre till min skruttiga själ-haha! Men jag diggar din välordnade skarpt!
Jag tror jag sa förut att jag fick min svärmor att bygga ett sånt plank med liggande brädor. Försökte förgäves få henne att måla det falurött som ditt, men hon laserade det brungult istället. Nåja, det blev fint det också. Men ditt är finare!

2007-06-14 @ 21:00:41
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Er trädgård är alldeles underbar! Verkligen jätte fin! Jag anmäler mig som frivillig lärling..;)

2007-06-15 @ 08:57:39
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: syster yster

Ja din trädgård är helt fantastisk! Alltid lika trevligt att komma på besök och mötas av din mysiga entre med alla träd och buskar. Men det är klart att lite lätt prestationsångest får man ju...måste börja jobba på min någon gång... bilderna som du tar blir superfina! kram

2007-06-16 @ 21:31:16
Postat av: syster yster

Ja visst är den underbar. Jag älskar att komma hem till er och mötas av den mysiga entren med alla fina träd buskar och gångar. men det är klart lite lätt
prestationsångest får man ju.. ska ta tag i min någon gång..behöver dig som inspiration! kram

2007-06-16 @ 21:37:57
Postat av: syster yster

ja det där blev ju lite tokigt! trodde inte att mitt första inlägg kom in!

2007-06-16 @ 21:41:47
Postat av: lallis

Men herreminje sicken fantastisk trädgård du har!
Jag blir riktigt inspirerad och jätteglad över att jag trillade in på din fina blogg:)
Mvh Lallis

2007-06-18 @ 19:26:05
URL: http://knasigamamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0