När min man utför fysiskt arbete...


image167



.... blir jag lite upphetsad... hahaha....nej, ta det lugnt, jag ska inte bli obscen och ge er några pinsamma detaljer.
Jag vill bara konstatera att det är något visst med män och fysiskt arbete... Vet inte om jag är ensam om detta? Blommor, ömma ord, kärleksförklaringar, snygga kläder, nyduschad, djupa intima samtal. Ingenting berör mig som just när min käre make utför något fysiskt.... Märkligt.

Kan tänka mig att det är något nedärvt genetiskt ofrånkomligt faktum men ändå fascinerar det mig. I dagens upplysta samhälle med jämställdhet, "intelligenta" analyser och samtal som normen för umgänge mellan man och kvinna (eller för den delen kvinna-kvinna eller man-man) så sjunker jag liksom tio pinnhål och erkänner att ingenting går upp mot fysiskt arbete.... så stenåldrigt... (Men man kanske tillhör stenåldern när man är 40+?)

Missförstå mig inte. Min man och jag har verkligen samtalet och vänskapen som stabil grund. Men skulle han fråga mig om jag fick välja upptakt på en romantisk kväll och då lägga upp två förslag: bygga en bänk (ja, jag kom inte på något annat just nu...) eller god middag med blommor och tända ljus, är valet enkelt. I och för sig kan jag tänka mig att själv sitta skönt tillbakalutad och äta något gott med ett glas vin i handen samtidigt som jag ser min man bygga.... hahahahaha.... nu börjar jag spåra ur, eller hur!?

När vi nu ändå är inne på ämnet så finns det något annat jag också tycker är sexigt med min man. Attityd. Har faktiskt kommit fram till att utseende hamnar längre och längre ner på listan. Inte för att min man har det emot sig men är det något jag älskar är det hans attityd (när han är på det humöret vill säga...). Vår gemensamma humor och stora portion självironi....

Vad tänder ni på hos just era män? Vore roligt att höra om det finns några avvikelser inom sedlighetens gränser, hahahaha....

Mysig fredag! Bjuder på en bild av min man (med hans tillåtelse) som jag tycker symboliserar vad jag menar....

Förresten, lägger in ett citat som jag hittade i en gammal Amelia också:

"Att vara sexsymbol handlar mer om attityd än om utseende.
De flesta män tror att det är utseende,
de flesta kvinnor vet bättre."

(Kathleen Turner 50+)

Kommentarer
Postat av: Pernillla

Hahaha.. jag håller med dig.. Det är något visst när karlarna gör lite fysiskt arbete!
Att sitta och titta på med ett glas vitt vin, tycker jag låter som en utomordentligt bra idé!! :D
kramen!!

2007-04-27 @ 14:05:25
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Thea

Jag säger som Pernilla - det går ju bra att kombinera. Männen arbetar och bygger (saker som vi beställt) och vi tar ett glas vin - perfekt! =)

Ha en bra fredagskväll!

2007-04-27 @ 15:58:50
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Jaaaa, ska hälla upp ett glas rött nu och bänka mej för maken ska in i sovrummet och jobba..... hihi med vår renovering!!!! ;)
Det är kul att läsa det du skriver...
Ha en härlig helg!
Kram Tina=)

2007-04-27 @ 17:41:07
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Nu är jag lite tråkig men jag måste nog hålla med dig Barbro...Just nu har jag en sambo som ligger i soffan å ser en massa skitprogram...hur upphetsande är det??
Nä. Typ Noll.

I övrigt när det gillar män, så faller jag för.... Näsor, faktiskt!!
Det kollar jag på först!!

Visst blev du besviken av min shopping....jag är shoppingmätt så därför shoppade jag inget på tjejkvällen!!=) (om det inte räknas att jag tankade bilen för 711 kr.....?)

Hm...kollade på adlibris..kan du utveckla lite...=)...vad heter den mer...Det är ju en djungel! Måste nog beställa en bok men vill ju ha den bästa förståss....

kram till en klok stenålderstant!!!(nä...jag skojar bara..vi stryker det där sista ordet..=)

2007-04-27 @ 19:59:46
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Sorry...för snabbt postat....Det ska stå ...när det GÄLLER män.....

2007-04-27 @ 20:00:58
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hihi...Jag skriver typ halva meningar...=)
Du. Alltså vilken bok har du? Databok alltså.
Det fanns en massa olika böcker för att göra såna fina teckningar som du gör.....!!!!
(visst skriver jag pedagogiskt....=)
Gonattkram!

2007-04-27 @ 22:46:00
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Barbro

Snarare är det väl jag som är för trögtänkt... Boken heter "Allt i en bok" Den officiella övningsboken från Adobe. Adobe Photoshop CS2. Köpte den på Adlibris (kan inte länka härifrån??). Lycka till med söket och med övningarna!!

2007-04-27 @ 23:45:53
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Persilja

Håller SÅ med i detta inlägg. För mig är det den "rätta knappen"! Det bästa "förspelet". Välj själv. När han varit händig och byggt något-då är han som mest attraktiv.
Slö man=ointresserad fru...haha!
Det är så härligt att se honom jobba!!!
Annars gillar jag händer! Jag tittar väldigt mycket på händer. Det ska vara en viss typ av händer. Händiga händer. Gärna snickartumme och inga "frökenfingrar"...men heller inte en svettig svullen hand...Det ska vara en torr, varm, arbetsmärkt hand. För att inte tala om en oljig hand-det är nog det sexigaste jag vet! Hahaha! Nu kom jag allt igång!

2007-04-28 @ 17:37:03
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Barbro

Hahahaha... ja, det där med den oljiga handen var nog inte barnvänligt i alla fall.... men det är onekligen intressant... när man börjar tänka efter på vad det egentligen är som triggar oss..

2007-04-29 @ 22:23:58
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahahaha... ja, det där med den oljiga handen var nog inte barnvänligt i alla fall.... men det är onekligen intressant... när man börjar tänka efter på vad det egentligen är som triggar oss..

2007-04-29 @ 22:25:02
Postat av: syster yster

jaaa..ser verkligen fram emot sommarens stora byggprojekt. Hoppas att hela gården kommer att fyllas av arbetssamma karlar!!

2007-05-03 @ 13:20:22
Postat av: Barbro

JUST ja, wow, vilka våta drömmar!!! Hahahahahaaa...
längtar!!

2007-05-04 @ 12:50:26
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0