Gifta i ett decennium


image209

... har vi varit den 31 maj. Firar med att hitta symboler för bröllopstraditioner i mitt kök.... hehehe... Min man skulle säkert tycka att det är romantiskt lite långsökt... och kanske även ni andra... hahahaaaaa. 

Men nu kommer jag väl mest att hålla till ute i min trädgård och ville först bjuda in till besök i mitt kök.
Älskar att blanda gammalt och nytt, traditionellt och modernt i min inredning.... Eftersträvar ett hem som har personlig prägel och balans mellan modernt och klassiskt. Min svaghet är att jag är alldeles för förtjust i grå-beige-svarta färger kanske...

Favoriter i köket är bland annat min bumling (fynd genom arbetskamrat), faten och den lilla såssnipan från Uppsala-Ekeby, hittat i fyndlåda inropad på auktion,  tavlan storebror målat som jag fått låna på nåder, den lilla blytunga hästen, inköpt i Göteborg på en resa med mina kompisar. Jag fastnar alltid för fyrbenta djur i inredningssammanhang... vet inte varför. Ska visa min lilla samling någon annan gång...  Måste också ta med mina änglar från Katarina K (presenter), och mina sjuanstolar (begagnade fynd genom min mor), PH lampa (inköpt för länge sedan) och mitt ellips bord (bara för att visa vilken hopplös designnörd jag också är...)

image210

Kommentarer
Postat av: Esters Mamma

Grattis till tennbröllopet.
Vad fint det är i ditt kök, änglarna tycker jag om.

2007-05-28 @ 00:17:46
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Thea

Så fint ni har det i ert kök!!
Tack för att vi får kika in. Många fina möbler och detajjer. Är avis på bordet och stolarna, suck..
Fina köksluckor också.
Härlig inspiration med andra ord.

2007-05-28 @ 06:26:12
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Lisa

VAD FINT DU HAR DET! Ja både inne och ute! Hi hi, din fina vas har jag också, fast som urna, den är faktiskt så stor så att jag har lagt ned en ljusslinga i den och då får den fungera som lampa...
däremot skulle jag inte säja nej till ditt fina fat..det skulle passa så bra till mitt! Grattis till jubileet, själva firar vi 14 år till midsommar, och jag är 35..(hihi, nej, jag är inte religiös, vi bara träffades väldigt unga) men du, jag längtar så efter fler trädgårdsbilder!, när kommer de?*ha en underbar vecka, snart är det helg igen!

2007-05-28 @ 07:02:17
Postat av: Erika

Jättefint!
Verkligen supersnyggt - det är nog som du sa,att vi gillar samma färger! Jag tror både ute och inne. Får även gratulera till jubileet :) Tycker dina bröllops "symboler" var perfekta! Hi, hi..

2007-05-28 @ 09:22:59
URL: http://mrum.blogg.se
Postat av: tina

Oj så fint ni har det....gillar verkligen allt!!!Bordet, stolarna ...alla detaljer, jättefint!!
Har en liten fråga...Sjuanstolarna,som är begagnade...har ni gjort något med dem själva, målat och fixat.....vi har nämligen fyra gamla sjuan stående i garaget...och funderar på hur man renoverar dem bäst, om man ska lämna in dom till sprutlackering eller om man vågar sej på att måla själv! Hjälp vad långt det blev....Tack för titten!!
Kram!!

2007-05-28 @ 11:53:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lilla My

Så jättefint du har det och välstädat =).Ja,jag skulle gärna vilja ha ALLA dina grejer. Ha en bra dag!

2007-05-28 @ 13:41:28
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Snyggt och hemtrevligt kök!! KatarinaK änglarna är superfina.. Gillar din blogg - inspirerande!
Kram!
Liza

2007-05-28 @ 18:31:57
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Karin

Vad fint! Fin blandning av gammalt och nytt, gillar lampan!

2007-05-28 @ 20:20:52
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Barbro

Estersmamma: äntligen fick jag veta vad 10 år symboliserar!! Tenn. Ok, hyfsat tåligt... änglarna är underbara, ser också lite kul ut att den stora omfamnar den lilla... Thea: roligt att du gillar mitt kök! Lisa: 14 år, bra jobbat =)Problemet med trädgården är att jag inte har så många bilder från ifjol (men kolla gärna tidigare inlägg) och vill "spara" mig lite tills det börjar grönska lite mer... men jag ska börja med lite "före och efter" bilder nu... Erika: roligt att vi är lika i smak! Tina: Sjuanstolarna är original, vi överlade länge innan vi beslutade oss för att behålla dem som dem är, färg och det nötta till trots.. Idag är jag glad för det, tycker om färgen nu och tycker att det nötta gör dem mer "intressanta" på något vis..=)Lilla My: blev faktiskt inspirerad av dig och titten in i ditt kök, kändes trevligt att få "komma hem" till en bloggvän..Liza: vad glad jag blir över att du tycker att det är hemtrevligt!! Karin: ja visst är den läcker, den fulsnygga bumlingen.... Tack alla för era fina kommentarer!!

2007-05-28 @ 21:08:45
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Cina

Åh vad mysigt och fint du har det :)!! Jag har varit gift med min man i åtta år idag, sitter dock här då maken har kvällsmöte...Vi ska fira en annan dag!
Jag har antagit en utmaning om att visa favoriter i hemmet, ska fixa inlägget imorgon- min PH-lampa hör definitivt till favoriterna!

2007-05-28 @ 21:44:39
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: MO

Hej, vad roligt med en ny bekantskap för mig. Vilket härligt kök ni har, stort och ljust. Nu ska jag kika vidare på din fina blogg, ha en fin dag, Maria

2007-06-05 @ 07:42:59
URL: http://medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0