En självisk semester


image196


Jag känner ett tryck över bröstkorgen. Varför?
Mellanbrors strumpa ligger på golvet i hans rum.

Jag känner för att slå någon. Varför?
Blöjan ligger utanför blöjhinken istället för i.

Jag skulle vilja strypa skrika åt min man. Varför?
Han ligger och gosar med mellanbror medan jag tvättar.

Jag får ett inre vulkaniskt utbrott och börjar nästan gråta. Varför?
Därför att efter lillebror satt på maskinen (som var tom och sedan tar 15 min innan den "nollställt" sig igen) så pillar han bort en dörrlist full med spikar.

Jag känner för att sparka in huven på min mans bil. Varför?
Då jag skriker av ilska över att lillebrors huvud håller på att bli perforerat med spikar så rör han inte ett finger.

Jag är hysterisk. Varför?
För att min son säger emot mig just som jag lagar mat med en skrikande lillebror som fastnat vid mitt ben.

OK. Nu flyttar jag. Varför?

Det ligger en hög kläder på en plats jag nyss städat.

Nej förresten. Skilsmässa först, sedan flytt. Varför?
Storebrors rum är en katastrof och jag orkar inte titta på eländet. Än mindre städa. Varför har inte min man sett det?




Jag är inte pedant. Jag älskar mina barn. Jag älskar min man. Jag hatar att alltid behöva städa och laga mat. Oftast går det bra. Ibland rinner det över. Och då blir minsta fellagda strumpa ett flinande hån mot mig. Jag tar det personligt och känner mig oälskad. Varför kan ingen tänka på mig någon gång! skriker mitt själviska ego högt i ett ekande tomrum. Det studsar och kommer tillbaka. De är barn. De förstår inte bättre. OK. Men min man då???? OK. Det blir skilsmässa.

MEN först ska vi till Stockholm och ha en romantisk weekend... hahahaaaa.... Vid närmare eftertanke kanske det är bättre att rädda äktenskapet.... Skämt åsido. Jag ser fram emot en självisk semester tillsammans med min man. Vi ska vara romantiska (är inte så bra på det så vi får se hur det går... heheheeee), strosa på söder, shoppa lite, dricka vin, besöka museum och utställningar, äta gott och ha långa sovmorgnar. Hur ska vi hinna allt??

Är det någon av er som har romantiska tips eller tips på besöksmål, affärer eller annat  i Stockholm? Vid sidan av Drottninggatan och gamla stan. Vi åker torsdag kväll.


Kommentarer
Postat av: tina

Åååå älskar att läsa dina inlägg!!! Det skulle kunna varit mina egna ord...när du beskriver hur det kan vara!!!Det är nog bra med en romantisk helg (istället för skilsmässa), man behöver de där stunderna tilsammans !!! Ha det underbart!!!!!!!
Kram !!
Tina :)

2007-05-16 @ 14:53:48
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lilla My

Känner igen mig så mycket.Jag tror på den romantiska helgen i stället för skilsmässa så här i stundens hetta =).Stockholm är så vackert den här årstiden.Att bara sova tills man vaknar är ju värt mer än en miljon på banken när man har småbarn.En miljon på banken OCH sovmorgon lät ju som en bra kombination.Mina barn börjar bli så stora så de sover längre än mig på morgnarna och det är skönt.Hoppas att ni har det lugnt och skönt i Fjollträsk.Kram

2007-05-16 @ 16:08:22
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Vid Strandvägen ligger Svenskt Tenn o många andra bra inredningsbutiker....jaha....förlåt...sa du romantik.
Nä. Då är jag inte rätt person att svara. Men Lagerhaus är väl rätt romantiskt att vara på??

Rätt avis blir jag nu, att bara få "vara"...
Hoppas ni får en romantisk (nu sa jag rätt) helg!!!

2007-05-16 @ 16:23:45
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

håller med maria(koden) det mest romantiska som finns i stockholm är svenskt tenn! Närå, Vaxholm och vaxholmbåtarna är fantastiska! (och DÄR finns det underbara butiker!)rekommenderar starkt ett besök i vaxholm!

2007-05-16 @ 17:17:43
Postat av: systermellan

Ha. Öl med mig och Kicki på fredag kväll kommer göra att du och din man ligger och kvider er i jämmer och elände hela lördagen... ;-) dessutom kommer regnet att ösa ner.
Men kul blir det. I alla fall. Helt säkert.

:-)

Ps. Lillasyster hälsar att hon vill ha en klänning från NK. Tack på förhand!

2007-05-16 @ 19:07:41
Postat av: Mariakoden

Oj. Sorry....just ja....kom ju på att...hehe...*skrattar nervöst*....dina barn...hihi....hade Ittalavas i sitt rum...hihi....*tittar upp i taket å skäms*...
Du är så otrolig...bloggar så bra...å sen....himla värsta minnet har du ju!!! =)

Endast det bästa är gott nog till våra barn....eller nåt sånt.....=)

Trevlig helg!!!
Kom i håg att memorera ALLA bra shoppingbutiker du går på!!!

2007-05-16 @ 19:45:10
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Cina

ojoj, hög igenkänningsfaktor känner jag :)! Hoppas ni får en riktigt härlig och avkopplande helg nu!

2007-05-16 @ 20:45:40
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Barbro

Nu börjar jag nästan få lite prestationsångest (?) när det gäller romantiken... tänk om den inte infinner sig?? Jag kanske är FÖR förväntansfull... Men det där med Svenskt tenn är ingen dum idé, maken kanske blir så där lagom svartsjuk om jag säger att jag ska klämma och känna på Josef Frank? Han kanske till och med, lite avvaktande, följer med mig in?? Hahahahahaaaa... Vaxholm är också en väldigt god idé! Maken skulle bli lyrisk... och det är klart, där finns rikgtigt fina affärer...romantiskt så det förslår...! ÖL??! På vilket skumraskställe då?? ;)) Nej, jag ska bara sippa viiiiin och lukta på min man, eller flåt jag menar Rosendals blommor....hahahaaaa. (Det är sant, det slutar med att vi är på irländsk pub, samma, varje kväll och sedan sover bort hela dagarna!! Snark. Jag minns alla (lätt överdrift) mina fina och goa bloggkompisars inlägg ;) Självklart ska du få alla affärer (prestationsångest igen...), ska rita karta och pricka in godbitarna (inte). Vi SKA ha det underbart, och jag ska fota och föra dagbok... har ju inte så många andra måsten... kram på er

2007-05-16 @ 22:31:55
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Thea

Ursch tyvärr känner man ju igen sig....ibland undrar man om det bara är en själv som har ögon att se med.

Hoppas ni får en fin helg. Är tyvärr inte rätt person att guida er i Stockholm så några tips blir det inte från mig. Ha det gott!

2007-05-16 @ 22:40:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: systermellan

Har kollat runt lite bland alla bloggar. Tror ändå att jag gillade din förra logga bättre... faktiskt.
Även om det här är fin ändå...

;-)

2007-05-17 @ 00:17:59
Postat av: Esters Mamma

1: Hälsa på Ester, det är trevligt!
2: Djurgården den här tiden är fint, Rosendal skrev du ju redan.
3: Sushiresturanger har jag dålig koll på, trots att jag älskar surströmming så har jag svårt för den japanska varianten.
4: Resturangen Resturangen, Oxtorgsgatan 14. Spännande matupplevelser.
5: Har skrivit det förut men inte fått nån respons, blundar du när du läser eller... :-) Esters mammas trädgård. Jag behöver fortfarande hjälp.

Ha en bra resa. Det ser ut att bli vackert väder och allt blommar och är så underbart just nu.

Kram från oss.

2007-05-17 @ 07:29:47
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Hoppas ni får en trevlig helg med solsken,massor av kaffelatte,shopping,,,,,det blir kul att träffas igen när ni kommer hem,,,,OPEN ALL THE PRESENTS!!!!!
Kramar

2007-05-17 @ 10:51:23
Postat av: Ingegerd

Jo,jag glömde säga att ni MÅSTE gå in på Hallwylska museet, jag tror att din man skulle tyckka att det var häftigt,,, och vi brukar tycka samma!
Mitt favvo ställe när jag bodde i storstan!
Tips är att ta en guidad tur!

2007-05-17 @ 11:00:36
Postat av: Barbro

Thea: visst är det så, men det finns undantag... "plötsligt händer det" att även maken får ögon..hahahahaaaa Syster; ja, jag har själv funderat... kanske blev den lite trist?? ska nog byta tillbaka, saknar trots allt det mörka... estersmamma: vilka bra tips! Jag trodde att du skämtade när det gällde trädgården ;), det är klart att jag kan hjälpa dig!! Det är det roligaste som finns! Menar du med planering, eller?? Ingegerd: Hallwylska muséet låter spännande... ska lura in maken där ;) kram på er, nu åker vi!

2007-05-17 @ 20:09:46
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

Planering och planering *skrattar gott*... jag behöver ju hjälp med att plantera, artbestämma, rensa rabatter, sällskap till handelsträdgården, planera min lilla slänt som just nu är uppgrävd av Esterspappa och om ett litet litet tag blir övervuxet av ogräs... räcker det?
Jag ska skicka dig en bild på slänten så får du fundera. DÅ har du lite att göra när du kommer hem efter din vila. Hoppas att ni har haft det bra på er resa. Kram

2007-05-18 @ 22:42:48
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Purple

Trevlig blogg, Stockholmsresan låter härlig!

2007-05-19 @ 10:28:28
URL: http://purplearea.blogspot.com
Postat av: Eskilana

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2009-03-23 @ 09:23:55
URL: http://eskilana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0