Häng med!


image238

Nu har jag semester. Äntligen!!
Nu ska här göras ingenting! Jag ska vila upp mig. Samla energi. Hrm... men vänta då...

När man har semester ska man ju:
bjuda in alla vänner
leka med barnen
ta med barnen på aktiviteter
åka och bada
ha picknick
göra båtutflykter
ta ut alla grejor, kläder och mat och bo på stugan
åka hem mellan varven och vattna och tömma postlådan
ha mysigt med maken
äta mycket vällagad och god mat
vara på café och restauranger så mycket som möjligt
shoppa loss
inte missa några lokala evenemang
åka på auktioner och loppisar
göra korta resor i omgivningarna
åka på semester någon annanstans?
hälsa på alla man känner
läsa alla böcker man inte hunnit under vintern
ta sig tid att reflektera över sitt liv och sina livsval
ha djupa samtal med sina närmaste vänner
utföra allt trädgårdsarbete man planerat för hela vintern
ta vara på varje sekund...

Jag stannar där. Jag är utmattad(!)....

Jag firar, nu är jag ledig i 9(!!) veckor! Så jag kanske hinner allt...


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Ja du, jag säger så här efter en vecka ledigt:
VILL TILLBAKA PÅ JOBBET!!!!!
NUUUUUUU!!!!
Hur ska jag orka vara hemma ÅTTA veckor till????
Ge mig styrka!!!
Hoppas du får en kul semester i alla fall....
Emottages gärna: Peppning!!
Kram å gonatt!

2007-06-29 @ 00:21:00
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Arga Mamman

Hahaha! Ja visst är det så här det känns - helt galet! Just av den anledningen ÄLSKAR jag hösten... Lugnet infinner sig och kraven sänks. Nio veckor lät dock väldigt härligt - jag hoppas att du får en sommar att minnas!
Kram

2007-06-29 @ 00:36:55
URL: http://argamamman.blogspot.com
Postat av: Nilla

Ha en skön semester!
Jag kan inte låta bli att hålla med Arga mamman lite. Min favoritårstider är förvåren och förhösten.
Jag har en vecka kvar sedan är det ledigt från jobbet i 4 veckor. Jag är ledig från mitt jobb men semester, det är en helt annan sak, eller? :-)
Semester för mig vore att jag slapp att städa och laga mat...

2007-06-29 @ 07:25:50
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Vildängel

javisst är det underligt att när man har semester har man en superlång lista med hinna-att-göra-saker.....

2007-06-29 @ 08:51:58
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

Var det inte du som sa åt mig att man inte skulle planera så mycket...?
Ta åt dig dina egna råd så blir det nog bra. Jag har övat i ett och ett halvt år nu på att ta dagen som den kommer och jag tycker att jag har lyckats ganska bra det sista halvåret :-)
Kram från Ester och mig

2007-06-29 @ 09:49:57
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Karin

Ja, man kan tro att det är lugnt på sommaren men det kan bli ganska kravfyllt också med alla måsten. Man ska njuta av allt och träffa alla. Man får hålla det på en lämplig nivå.

2007-06-29 @ 19:11:37
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Barbro

Maria: Men vad säger du.... peppning... hmm, vad ska vi hitta på? Boka hotellrum på Pite havsbad och låtsas som att man åkt mil till södra Sverige, låter inte det bra? Lämna alla måsten och njuta av nuet... utan att behöva åka så långt i realiteten.. låter inte det lockande =)) kramar (det går nog till sig bara solen kommer fram) Arga mamman; Ja, hösten är också härlig, gillar alla årstider, men kanske våren mest... då ligger allt det härliga framför oss. För trots allt, sommaren har mycket att glädjas åt!!! Nilla: Ja, visst vore det underbart att slippa sånt, men då måste man resa bort... kramar Vildängel: Ja, det är som att man ska krama ur varje glädjedroppe ur sommaren... inget får gå förlorat... kram till dig, Esters mamma: Ja!! Man lever inte som man lär alla gånger hahahahaaaa... Men det är också en skillnad i att superplanera alla dagar i detalj, och att ha en önske(måste)lista över en årstid... Jag har allt det här liggande i bakhuvudet men försöker att INTE ruta in dagarna så hårt... Det optimala vore att pricka in allt omedvetet... kramis Karin: Precis, det gäller att hitta ens egna personliga lämpliga nivå... för det är ju så att den ser inte likadan ut för alla Kramar =)

2007-06-29 @ 21:08:59
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0