Antagen utmaning



image258

Jag håller på att bli gammal.
Nu är det fastställt.

Jag har fått hängiga knän (hur kan man få det?? hjälp!!, mina gamla, kom tillbaka, allt är förlåtet!)
Jag springer omkring framme vid scenen på Bo Kaspers konsert och fotar som en fjortis (förlåt alla fjortisar det är inte er det är fel på... det kändes bara lite patetiskt så här i efterhand)
Jag förnyar körkortet och ser plötsligt objektivt på förändringen som ägt rum på de senaste 10 åren. Vad hände med ögonlocken?? Varför denna plågade min?
Jag känner igen alla symptom i den tantpoängslista som florerar runt bland bloggisarna *skrattar urskuldande*
Jag har börjat fundera på att gå och shoppa loss på Othilia damaffär (nä, okej då det var en överdrift...)

Jag blir rörd till tårar över de snälla och urgulliga kommentarer jag får i utmaningen att hitta 4 favoritbloggar, tack gulliga, söta, rara, underbara vänner som valt mig, Thea, Lisa och Tina!

Men att vara gråtmild för så fina ord kan väl knappast klassas som ett dåligt ålderstecken??!

Det här var en mycket svår utmaning, jag gillar alla er som finns i min länklista, och många andra som inte hamnat där ännu men som jag ändå besöker då och då... Thea, Lisa och Tina är absoluta favoriter alla tre, men jag väljer fyra andra för att variera lite. Försöker välja ur lite olika kategorier...

Maloppa
Jättego och mysig tjej som skriver fina vardagsbetraktelser och är lika trädgårdsintresserad som mig!

Mina rum
Jag älskar hennes hus, jag gillar hennes bilder och hon har trädgårdsland och underbara collage i bloggen...

Vicke
Underbara bilder och en jättegullig tjej som ger mig massor med inspiration!

Arga mamman
Jag känner alltid igen mig i arga mammans funderingar över vardagen, alltid bra formulerade inlägg! Och inte är hon arg heller... jättetrevlig! 

Nu mår jag lite dåligt för alla er andra, ni ska veta att detta var en tuff uppgift, ni har alla något speciellt som jag gillar! Mariakoden, dig tog jag inte med för jag har gjort så många länkningar till dig så jag tror att alla vet att du är en favorit också!! Liza, Esters mamma, Lilla My, Frida, osv osv.

Ja, nu är klockan ett på natten, kanske dags att runda av... Gonatt så länge

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Gomorron & Tack!
Du är min superfavorit!!
(klubben för inbördes beundran...hihi..=)
Visst hade man ett sting av dåligt samvete när man gjorde sin lista på 4 st! Hade velat få med 40st!!
Jo du, man börjar bli gammal! Mitt ena ögonlock har börjat hänga nu i år!!!=O
Du kanske såg nån i vipen med hängigt ögonlock?
Det var jag det. Det högra ögat.
Nä, städtime...
Kram !!!!
Ps. Visst var dom bra??? (B.Kaspers) Vi stod längst fram men jag sång ingen med kamera...
Har du hört "önskar dig en stilla natt"? Den är såååå vacker!!!! & "Lycka till"....mmmm.....

2007-07-31 @ 08:51:04
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Hej Barbro!
Jag är inne på din blogg och kikar på dina gulliga bilder på lillebror, det var längesedan vi träffades o man får lite abstinens att nypa på hans gulliga kinder,även dina!!!!
Kanske vi kan träffas över en kopp!

2007-07-31 @ 10:50:06
Postat av: Arga Mamman

Tack... *ler* Vilken komplimang! Det är dock ömsesidigt - ÄLSKAR din blogg! Underbara bilder, snygg layout och intelligenta tankar...
Kramar från mig!

2007-07-31 @ 18:08:54
URL: http://argamamman.blogspot.com
Postat av: Vicke

Tack snälla Du! *glad* Men jag håller med Arga Mamman i hennes kloka ord att det är ömsesidigt jag inte bara älskar dina texter utan blir så avis på din vackra trädgård:)
Kram

2007-07-31 @ 23:24:55
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: tina

Här kommer lite hjälp till dej från min son Hampus om hur du kan länka videoklipp från Youtube.....hoppas du kan klara av det med lite hjälp från honom... Kram Tina !!!
Hej Barbro !! Jo det här med att länka videoklipp från youtube är rättså simpelt, när du går in och ska skapa ett nytt inlägg så finns det ju en massa menyer ovanför textfältet, som 'F, K, U, Vänsterjustera' osv. Så finns det en knapp som heter HTML, klicka på den så kommer det upp en ny ruta. Sedan går du till youtube, letar upp ditt klipp och så finns det en meny i högerspalten av sidan (på youtube asså)
där det står:
Added:
From:
Tags:
URL:
Embed: <--- Embed-länken ska du kopiera och klistra in i det fönstret du fick upp från HTML länken under texten du skrivit. Sedan tar du bara och uppdaterar längst ner i det vänstra hörnet så får du in din flashfilm i ditt inlägg.
Hälsningar Hampus

2007-08-01 @ 12:37:48
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: tina

Embed: <--- Embed-länken ska du kopiera och klistra in i det fönstret du fick upp från HTML länken under texten du skrivit. Sedan tar du bara och uppdaterar längst ner i det vänstra hörnet så får du in din flashfilm i ditt inlägg.
Hälsningar Hampus
Det verkar inte fått plats i samma kommentar så här kommer resten.

2007-08-01 @ 12:39:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: tina

Ojojoj...nu blev det visst lite rörigt!! Vi kunde inte få med all text i kommentaren till dej ovan...så kika in på min sida....på inlägget om
Love Actually, och under filmen står det förklarat hur du gör för att länka filmer från Youtube....hoppas du hänger med i förklaringen, annars, hojta till!!!
Kram Tina =)
Kram !!!!!

2007-08-01 @ 12:54:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: tina

Hihi..jag igen..kom på nu att jag kunde mejlat dej,men som sagt,det kom jag på NU =)
Tina /

2007-08-01 @ 12:57:42
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: tina

Lovar att det är sista kommentaren i ämnet Youtube!!
Jag skickade ett mejl till dej i stället och har
tagit bort förklaringen under mitt inlägg...f-låt
att det blev så himla rörigt =) Hampus fnissar åt
sin snurriga mamma....men man är ju för sjutton
inte mer än människa hihi!!!
Kram på dej !!!!

2007-08-01 @ 13:08:08
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Karin

Tack för fina bloggtips!

2007-08-01 @ 18:18:45
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Tack för bloggtips! Grattis till dig som blev "tagen" och mycket mysiga bilder på den lilla som är på upptäcksfärd, jag har själv en liten "15-månad:ing", så det ser ungefär ut som min egen!

2007-08-01 @ 20:14:13
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Lisa

JAG GILLAR JU DEJ! SÅDESÅ!/kramisar

2007-08-01 @ 23:06:33
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Barbro

Maria: Jaaa, var det du... hahahahaaaa... nej mitt ögonlock hängde så mycket att jag inte såg dig...hahahaha...kram Ingegerd: Vad gulliga ni är som kommer och hälsar på och tar fikat med er =)) Ni är bäst! kram Arga mamman och Vicke: Superlativen börjar ta slut, *skratt*, men ni är för sköna, kramar Tina: hihihi...ja, det verkar inte vara alltför lätt...det stora problemet är nog att först ladda ner en amatörfilm till youtube.. TACK för era fina tips!!! kramar till er bägge Karin: Ja du ser där, dig hade jag såklart velat haft med också, du är underbar!!! kram Maria: Faktum är att det är en kille men jag suddade ut hans snopp för att inte locka till mig otrevliga besökare.... Lisa: Tack detsamma!! kram

2007-08-02 @ 16:09:26
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0