Törnrosaslummer...



image195

Bildtext: Mitt hagtornsträd är snart grönt, sedan ser ni också lite gräslök, bergtall, fågelbogran, rabarber, grön lilja och tulpanlökar.


Har under en tid följt lite trädgårdsbloggar söderut... minst sagt frustrerande. Inspirerande men frustrerande.
Först nu börjar jag på riktigt känna att jag kommer att få se min trädgård grönska även i år... jag är "the worrying kind.." när det kommer till mina kära växter...

Ikväll är det dock inte trädgårdsböcker eller annan bokläsning som står på agendan.
Ikväll sätter vi oss i soffan tillsammans med större delen av svenska folket och njuter av Sveriges största folkfest! Hela familjen och våra vänner.

Såklart hejar vi på The Ark. Vad vi ska äta? Ostbricka. Godis. Lite vin. Som dessert. För först ska vi grilla.. på vår nyinköpta klotgrill. Vi har övergivit gasolen och har blivit kolgrillare.

Jag gillar Melodifestivalen, men inte lika mycket som Staffan på Piteå-Tidningens sportredaktion. Han har en egen schlagerblogg, kolla in den om ni vill verka pålästa ikväll!! Heja Sverige!

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Blir ostbricka och schlager även här :)

2007-05-12 @ 18:19:21
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Rosa

Hej, Jag undrar vad det är för träd som syns på biderna som visade dina röda skärmväggar. Det verkar vara ganska ljust gröna blad och en "gråaktig" stam.

2007-05-12 @ 19:21:23
Postat av: Lisa

Det är nu man märker att det är en zongräns mellan dej och mej...vad har kommit upp här? tja...rabarberna...hmm men jag ser att min blåbärsbuske har överlevt och det är jag såå glad för! Ikväll hejar vi opatriotiskt på Ryssland:) okej då, vi blir inte lessna om Sverige vinner...:)

2007-05-12 @ 20:01:32
Postat av: Anki

Tack Barbro för din kommentar på min blogg, då jag skrev om tragedin.

2007-05-13 @ 10:17:41
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Barbro. Tack för titten in hos mej. Just nu har jag tagit bloggsemester, hade tänkt till hösten, men nåt inlägg då och då blir det nog ändå under sommaren. Hursomhelst gillar jag din blogg.Du skriver väldigt bra och underhållande. Kommer att titta in hos dej igen. ha det! Anna

2007-05-13 @ 10:32:31
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Barbro

Ja, vildängel, festen kom liksom av sig... hahahaaa men ostbrickan var god! Hej Rosa, det är samma träd som på bilden högst upp i collaget till detta inlägg, dvs. hagtorn. Ett jättefint träd, blommar med små "rosbuketter" och har vackra "flikiga" ljusgröna blad. Stammen är som du säger lite ljusgrå. Det är ett extra bra träd om du har lerjord då den tål det bra... Jag har flera hagtorn, det mindre runda som du också ser på bilden med skärmväggen är ett hagtorn "compacta".
Var bor du Lisa? Blåbärsbuske, låter spännande.. är den svårodlad? Anki, jag har fortfarande inte hämtat mig, tack själv för ditt besök. Då tittar jag in till dig senare i höst Anna!

2007-05-13 @ 19:48:00
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Lisa

hihi, bor liite mer norrut än dej så jag kan garantera att den funkar hos dej med! Den är (precis som med alla "förädlade" vilda bär typ trädgårdshallon, odlade smultron mfl) lite svagare i smaken än blåbär men så fiffigt att du kan plocka dem på gården(oerhört praktiskt!) bären blir grönaktiga och busken är rätt liten och blir inte så mycket högre heller..ungerfär 4-5 ggr så stor som en tuva blåbärris typ..inte så dyr heller att köpa, jag köpte min på Björsby handelsträdgård ifjol, har för mej att den kostade kring en hundring..*ha en fortsatt trevlig söndagskväll!*

2007-05-13 @ 20:20:15
Postat av: Lisa

...glömde säja att den kräver inte mycket, vatten om sommaren är allt för torr och en näve blåkorn i början av säsongen.

2007-05-13 @ 20:21:43
Postat av: Pernilla

Visst är det härligt att man riktigt ser och nästan hör hur det växer och knakar i trädgården! Min rabatt börjar med ta sig.. Det värsta är att jag behöver flytta den.. så det är väl inte säkert att det klarar sig sedan.. Aja.. ;)
kram kram

2007-05-14 @ 09:07:31
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Esters Mamma

Här börjar det bli akut med ogräsrensning...
Stor kram till dig.

2007-05-14 @ 09:59:42
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: The Ocblog

Brilliant site. Cheers.

2010-12-07 @ 13:03:27
URL: http://www.the-ocblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0