Sorg över Skugge - och Slamfärg på huset



image182


Idag har vi varit riktigt duktiga. Min snälla granne fru Pettersson och min snälla pappa har hjälpt oss måla huset. Rekordtidigt. Bara därför började det naturligtvis regna... Blir väl minusgrader inatt som grädde på moset.... Eller snarare som frostflingor på jordgubbssylten (?)...

Hursomhelst, har ni sett att Linda Skugge har valt att SLUTA blogga! Det är väl ok i sig men när man läser om anledningen blir jag lite mörkrädd.... fy vilka nedriga (ett ord jag inte använt på länge så då förstår ni hur upprörd jag är...) människor det finns.... Varför?

Hur kan det vara så PROVOCERANDE att en tjej/kvinna uttrycker sig skriftligen och verkligen säger vad hon tycker? VARFÖR kan vissa personer inte acceptera det och istället applådera? Visst ska hon tåla en del, det får man göra om man har åsikter om allt och alla, men det finns gränser. Jag tycker det är sorgligt. Att någon ska vara tvungen att välja att hålla tyst för att slippa bli trakasserad. I dagens Sverige.

Vi borde göra ett BLOGGUPPROR! för att värna TYCKFRIHETEN... (ja, jag har inte stavat fel...)



Kommentarer
Postat av: Vildängel

Jag blev oxå lite upprörd över anledningen till Skugges avhopp som bloggare. Det är ruskigt att det ska finnas människor som av ren elakhet hoppar på andra.

2007-05-07 @ 08:07:51
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: maloppa

Har inte läst hennes blogg tidigare men förstår henne, det är det som är så bra med Trädgårdsblogg som är så nischad att jag har hittils inte stött på några taskiga kommentarer någonstans. Skulle jag få en massa anonyma påhopp skulle jag oxå sluta blogga, det jag skriver om är iofs inte direkt provocerande men man måste ändå kunna ha en diskussion och att gömma sig bakom anonyma svar är jättefegt!!!!
Underbart med falurödfärg, efter att ha bott större delen av mitt liv i Dalarna sa jag att jag ALDRIG skulle vilja ha ett rött hus. Nu boendes på västkusten och ägare till ett eget hus har jag insett följande:
1. Det är väldigt snyggt om man vill ha en lite gammeldags stil.
2. Här nere har inte alla röda hus.
3. Det är väldigt praktiskt när man väl ska måla om huset.
Hade vi haft ett omålat hus är valet lätt men nu är det målat i vit oljefärg? så det blir till att skrapa på vanligt sätt.
Ditt hus kommer bli såååå fint!

2007-05-07 @ 08:12:15
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se
Postat av: Thea

Gillar också Falu rödfärg, vi har också den på vårt hus.
Ang. Linda Skugges "bloggslutande" så är det ju tragiskt att människor inte har nåt bättre för sig än att reta sig på kvinnor som syns och gör sig hörda.
Ha en bra måndag!

2007-05-07 @ 08:22:29
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Jag sörjer åxå hennes beslut att sluta blogga....
Gillar henne!

2007-05-07 @ 10:07:08
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lilla My

Så tråkigt att det finns så många missunsamma människor. Det gör mig ledsen och arg.Jag förstår varför hon slutar. Ta ingen skit som Grynet sa.!Ha en bra dag.Vad duktiga ni har varit med att måla huset.

2007-05-07 @ 11:00:54
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Men.. vad snällt och få målar hjälp så där! Måla hus är dödstråkigt tycker jag..
Nästa gång vi ska göra det får nog killen från Belgien eller vart han var ifrån komma igen.. Han gjorde det så himla bra sist! :D
kramen

2007-05-07 @ 16:07:47
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Barbro

Vildängel: Ja, visst är det... sorgligt.
Maloppa: Faktum är att falu rödfärg också är snyggt till den mer moderna stilen på hus, det bidrar med "tradition" och ger en snygg stilkrock... Älskar den matta finishen och, som du säger, lätt och tacksamt att måla om... vad roligt att se dig i min blogg!!
Thea & Mariakoden & My: Håller med. Vad ÄR det som gör folk så ilskna att de inte backar från personliga påhopp?
Pernilla: Jaså, du har hittat en arbetande man från Belgien... hrm, du vet ju vad jag anser om fysiskt arbetande män... hahahahahaaaaa

2007-05-07 @ 18:03:20
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: systermellan

Mmm. Nickar och håller med de flesta av inläggen ang. Skugge. Detta med bloggande, sms, mms, msn är ett stort problem, inte bara för våra kändisar, utan också för ungdomarna i skolorna. Fattar ni hur många elever som blir sjukt trakasserade via detta sätt..?! Tänk att kunna vara anonym och hoppa på en annan som man inte alls gillar - det måste ju vara det ultimata tillvägagångssättet för fega idioter som inte törs stå för vad de tycker eller tänker. Usch säger jag! ...och för att dra en riktig klyscha "det va bättre förr..." Då fick man konfontrera problemen öga mot öga, och möta motståndet tand för tand...

Blogga vidare i sann kompisanda :-)

C U!


2007-05-07 @ 20:32:28
Postat av: Lordrunaway

Great site

2008-01-03 @ 01:38:24
URL: http://lordrunaway.blogspot.com
Postat av: Vetlesine

very intersting site ..congratulation..

2010-06-23 @ 07:24:55
URL: http://vetlesine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0