Jag och Mikael Persbrandt


image183




Hade en smått hysterisk dröm inatt...
Helt plötsligt befann jag mig sittande mittemot Mikael Persbrandt. Han smålog och tittade ömsint uppfordrande mot mig. Hrmpf.. vad VILL han? Denne ouppnåelige man, vad kan han vilja mig, en tafatt trebarnsmor från Piteå?Jag inser att jag förväntas säga något och märker, till min förvåning, att jag hasplar ur mig några halvdarriga meningar. Var kom dem ifrån? Då poppar plötsligt en kvinna fram i drömmen. "Jättebra! Den tar vi!" konstaterar hon nöjd. Vem är det som ska bli tagen? Och varför?

Det visar sig att jag är skådespelerska och har fått en roll mot min manliga (har inte så många...) idol Persbrandt. Hur sannolikt är det? Varifrån kom den drömmen? Har aldrig haft skådespelarambitioner eller drömt om gestaltningar av några som helst roller (har fullt upp att motarbeta könsroller i vardagen..).

Konstigt nog, med tanke på allt annat jag vill i livet.. Nåja, det roliga var ändå när jag i drömmen började intervjua (!!) kvinnan (...var för blyg för Persbrandt) i hopp om att bringa klarhet till anledningen av att jag hamnat i denna angenäma situation (ni ser, till och med i drömmen blir jag förvånad!! hahahaa). "Ja, men det är ju självklart, vi har haft ögonen på dig länge.... direkt du började kursen för skådespeleri". Aha, jag har gått kurs... ? (Var inte det i snickeri??) "Men måste man inte ha en gedigen utbildning för att få så bra roller..." nu försöker jag ge dem insikt i vilket misstag de kan ha begått... "Nej, nej det är andra egenskaper vi söker" säger hon övertygande. "Och som sagt, dig valde vi ut för länge sedan....".  Förvirringen är total, men jag behärskar min impuls att fly när hon avslöjar vad som komma skall...

Med skräckblandad förtjusning får jag veta att det ska bli lite heta, kärleksfulla scener. Så. Här har jag chansen. Att få kyssa Micke (ja, vi känner ju varandra nu...). Och dessutom få betalt för det. Jag är i sjunde himlen. Så vad gör jag då?

Jo, resterande tid av drömmen går åt till ett lätt panikartat letande efter min mobiltelefon....
 En telefon som hela tiden, av någon outgrundlig anledning, glider undan... Vid ett tillfälle blir jag överrumplad av en överförfriskad skådespelerska som, helt logiskt...hrm, ska ta vår bil av oss. Istället för att se mig själv kyssa Micke Persbrandt ser jag mig själv ålande på golvet i bilen, krafsande efter denna mobiltelefon som hela tiden gäckar mig.... Patetiskt. Jag är helt besatt av att RINGA hem till ALLA jag KÄNNER för att tala om att jag KOMMER att få KYSSA Persbrandt!!!! Istället för att faktiskt göra det..... snyft...gråt...tandagnissel... såklart kommer jag aldrig till skott innan jag vaknar. Frustrerad och okysst.

Var kom allt detta ifrån?
Uppenbarligen vill jag bli "upptäckt"???
Eller så vill jag verkligen INTE bli "upptäckt", jättejobbigt hur jag aldrig lyckades få till det... eller så kan jag inte "leverera" det förväntade när jag får chansen.... ve och fasa
Har bloggandet (eller fanns det där innan?) gjort att det viktigaste i mitt liv är att berätta om det som händer mig, snarare än att uppleva på plats?? (Bara detta inlägg är väl ett uttryck för det??)
Eller, är det själva trånandet efter Micke P som är grejen? Att jag är s-uellt frustrerad??

Hahahaha.... jaaa, det tål att tänkas på. Skulle dock gärna hoppa på den vagnen under drömtåget inatt igen... ska samla mod att kyssa Persbrandt och eftersom jag nu berättat för er alla kanske jag slipper leta mobiltelefonen...

Mysig måndag!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tillhör den sortens människor som drömmer _mycket_ och ofta och faktiskt kommer ihåg dem rätt ofta med! Jag tror inte att man ska tolka dem...är rätt säker på att om kroppen/knoppen har nåt att säja ens vakna jag så då tror jag man förstår det...tänk annars om man tolkar in nåt som inte alls stämmer eller inte ens var meningen att man skulle tolka in??!! Nej, jag anser att man ska njuta av sina drömmar;de trevliga tar man med sej under dagen som en trevlig uppigande ljusglimt..och de otrevliga kan också vara bra, ofta får de en att inse hur bra/skönt/enkelt livet oftast är..stora problem kan så lätt krympa ev en mardröm..i alla fall har jag valt att ha den filosofin och för mej fungerar den utmärkt! Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!

2007-05-07 @ 19:52:38
Postat av: systermellan

Hm. Kan man bli avundsjuk på någon annans dröm?
I så fall blev jag just det. Alltså - vad är det egentligen med Micke Persbrand som gör honom så...så fantastiskt jä** sexig och ultimat?! Jag menar, jag såg en bild på honom för ett tag sedan, med tydligt begynnande gubbmage - och ÄNDÅ hör jag hur jag suckar tyst...Så ja, syrran...tycker inte du ska försöka tyda eller grubbla för mycket över din dröm. Var bara jäkligt glad och lycklig att du fick den - sen kan du bara hoppas på en fortsättning i natt. Let us know tomorrow... :-)

Om man har 85 prov att rätta framför sig under kvällen, drömmer man om elever då? Hjälp. Det blir nog TV då istället...

Kramis och tack för besöket - alltid trevligt att ha dig och dina ligister på besök :-)

2007-05-07 @ 20:24:57
Postat av: Mariakoden

Hm...Vågar mig inte på en analys av den drömmen...men Micke P...Hade du inte kunnat välja nån annan ...typ Björn Kjellman eller nån?
Själv drömmer jag bara om jobbet....eller jobbarkompisar.... å i natt drömde jag att jag blev så full så en jobbarkompis fick
hjälpa mig...
Din dröm var nog liiite mer spännande!!
Nu börjar snart anna pihl om efter pausen...dags å rusa......

2007-05-07 @ 20:52:08
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Hej barbro
Jaha, det lät ju trevligt,själv var jag och min lilla flicka på akuten mellan 01.00-03.00,,,,
inte så farligt som det låter hon fick penicillin
så nu är hon frisk.
Man kan ju hoppas på att den här natten ger mig en underbar dröm som man bara inte vill vakna upp ur!!!
Tänk om det fanns ett piller där man kunde bestämma vad man skulle drömma om,jag vågar knappast skriva vad det skulle stå på mina,,,,ok,,,ASSAR=(

Inatt är han min Barbro!
Hälsa Miccis

2007-05-07 @ 21:21:06
Postat av: Ingegerd

OOps!
Jag har inte fått minnesförlust,,det blev bara lite fel,,,skulle inte skicka det första inlägget men oj vad fel det blev,eller blev jag bara för upphetsad av Persbrant och allt,,,,
Nu kommer det inga fler kommentarer från mig för denna gång =)
Sov Sött

2007-05-07 @ 21:47:09
Postat av: Barbro

Lisa: Nej, visst ska man tillåta sig att njuta av sina drömmar... men jag är av uppfattningen att hjärnan ändå bearbetar lösa intryck och fakta som vi inte i vaket tillstånd löst eller tagit till oss helt... Det blir ett pussel utan lösning... men ändock ett pussel. Kul om man kan ringa in någon pusselbit och kanske klura ut något man funderar över... Men, jag lovar, dt är inte något jag funderar så hemskt länge på...
Systermellan: Det är ok att bli avundsjuk på min dröm... det var väl det jag ville uppnå när jag letade min mobiltelefon så febrilt??hahahaha...
Maria: Faktum är att jag nog hellre skulle välja en kväll med Kjellman när jag tänker efter... han verkar så filosofiskt lagd.. men alldeles för musikalisk (?) för mig trots allt...
Ingegerd: På akuten!! Oj, det lät inte bra... Vet du inte att det inte är speciellt snällt att sno andras killar???

2007-05-07 @ 21:48:32
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Ok, ta honom inatt oxå!
Kram!

2007-05-07 @ 22:02:30
Postat av: tina

Nääää...nu blir jag riktigt avundsjuk....och hur sjutton bär du dej åt ....leta efter en mobil när du har HONOM på kroken ;), ja man kan ju försöka sej på en analys av drömmen....men nä jag låter bli och hoppas du kan fortsätta drömma i natt ,hihi !!
Ha det gott!!
Kram tina :)

2007-05-07 @ 22:32:14
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Jonsilja

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2008-12-22 @ 14:30:05
URL: http://jonsilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0