Jag blir så trött...



image190


Idag har varit en trött dag. Trött på morgonen. (Vilket i sig inte är förvånande för det är jag alltid.) Trött på jobbet. Trött när jag kom hem (jobbar bara till 12, jääääättesynd om dig Barbro). Trött efter utvecklingssamtalet med mellanbror och hans lärare. (Men han är så duktig och schysst i skolan vår lille kille, vilket gav mig ett tillfälligt rus....) Trött efter cykelturen hem. Trött när jag tittade in i tvättstugan. Trött på att laga mat. Jag och pojkarna åkte till McDonalds på fuskmiddag. Vad trött jag blir på mig själv för att jag väljer McDonalds! De har inte alls lika goda burgare som Max, BigBoy eller Sunes. Det är deras reklam. Och för att ungarna älskar deras leksaker. Så, på grund av reklam och leksaker (som de aldrig tittar åt efter de ätit klart...) tuggar jag i mig miljoner kalorier utan att njuta.... (i alla fall inte som om det vore en Suneburgare...) Barnen styr mitt liv. Jag blir så trött.

Efter ett mysigt besök hos lillasyster och hennes familj (där jag nästan somnade vid kaffet...) körde jag trött hem mina kivande barn. Jag blir så trött på deras ständiga gnabbande.

Varför sitter jag då här och skriver... jo, jag blev så grymt inspirerad av Maria Arborghs Söderläge som jag nyss kollade in på svt.se.... Jag vill ut och gräva!! Blev plötsligt inte trött längre. Så nu måste jag få ur mig lite av den energitopp jag fick. Nu är det ju läggdags och jag måste bli trött igen...

PS. Ifall ni undrar om det är nåt fel på bloggens huvudrubrik så är det bara för att jag blev så trött på de där blommorna, på det mörka och bestämde mig för att det dominanta på bloggen får vara bilderna i inläggen istället...
Sedan har jag lekt lite med typsnitt... Tröttsamt eller hur?? =)) DS

Kommentarer
Postat av: Esters Mamma

Jag blir så trött... men bara på Esters *aldrigsovahelanatten* beteende. Jag önskar att det går över snart.
Annars så är det mesta bra. Jag har bara inte haft tid att vara överallt men ser att du har många intressanta inlägg som jag känner att jag skulle vilja kommenatera... men det blir en annan gång.
Natti natti, du får drömma om grävandet eller så får du komma hit och fixa min trädgård. Jag skulle verkligen behöva hjälp.
Kram

2007-05-09 @ 23:34:48
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Mariakoden

En massa snygga typsnitt!!!

Känner igen mig....trött, trött, trött.......
Sen har jag blodbrist så det kan vara en bidragande orsak men skulle kunna sova jämt! Är som en zombie!!
Måste bara läsa upp en rad för dig, från Linda Rosings bok:
-Och då frågade jag om man kan använda svenska pengar på Gotland....
Då förstår du var nivån ligger i boken.
Den är såååå dåååålig....
Ha det så bra idag!! Nu ska jag jobba på lite.....

2007-05-10 @ 08:48:14
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lilla My

Snygga typsnitt.Känner igen din trötthet.Det vardagliga tar aldrig slut. Bara för i dag, tänker jag .Det hjälper mig att inte kasta ut kläderna som ska tvättas i en hög på gården,hälla på lite bensin och WWOOOFFFFFFF.Eller att ta dammsugaren och spola vatten i den så att gnistrorna slår ut och tänder eld på huset och....nu drog tankarna i väg =).Kan bli hur hemskt som helst så bara för i dag! Kram

2007-05-10 @ 09:00:39
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: tina

Känner också igen mej i det du skriver, och jag jobbar inte ens!!! Eftersom jag har fibro och struma är jag hemma ....visserligen inte pigg...men har all tid i världen att göra det vardagliga.....men det hjälper tydligen inte...de där dagarna som känns så finns ändå, och visst brukar allt det tröttsamma infinna sig samtigt, barn som bråkar( mina tonåringar ) massor med tvätt, uttråkad på matlagning, detta ständiga plockande ......som tur är så är dagarna då man orkar alltihop fler...Visst blir man inspirerad av Söderläge..får se om inspirationen sitter kvar i helgen...då ska vi fixa lite i trädgården !!!!!
Snygga typsnitt....har själv ingen aning om hur man får till det....men snygga var de!!!
Ha det gott!!
Kram
Tina :)

2007-05-10 @ 10:16:57
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja visst finns det en massa snygga typsnitt! Alltid roligt och hämta hem lite nya emellanåt! :)
kramen!!

2007-05-10 @ 10:28:07
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Vildängel

Jag såg oxå det och fick massa inspiration, sen slog jag över till roomservice och fick ännu mera inspiration. synd att det inte går att förverkliga allt bara. :)

2007-05-10 @ 14:31:29
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Barbro

Estersmamma: roligt att höra av dig, ja, det är jobbigt när de inte sover på natten, tröst: det går över!Mariakoden: Du skämtar! Men Maria... lägg ifrån dig boken!!! Jag blir orolig...hahahahaaaa LillaMy: hahahaaaa.. du låter ju riktigt hetsig... befriande....! Tina: brukar trösta mig med att bråken mellan barnen blir bättre när de blir lite äldre, men inser nu och då att det bliiiiiir det inte... suck! Pernilla: Ja, visst är det... däremot finns det många som saknar å, ä, ö... men jag har på känn att det ska gå att ordna... vet du hur man gör?? Vildängel: det är TUUUR att det inte går att förverkliga allt, hur skulle vi hinna? och hur TRÖTT skulle vi inte bli då ;-)

2007-05-10 @ 23:14:15
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Nilla

Typsnittsöverdos! Har du tittat här?
http://www.dafont.com/

2007-05-11 @ 14:33:18
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0