Kryptallen kämpar och rhoddan törstar

image103image104
image105
(Bilder privata)

Så här ser det ut i mina planteringar nu. Antingen är de nästan helt översnöade och håller på att kämpa sig fram genom snötäcket eller också håller de på att törsta ihjäl mot solvarma väggar. Vad ska jag göra med min rhododendron tycker ni? Törs jag börja vattna den nu? Det kan ju fortfarande frysa på ganska ordentligt här uppe. Det är en Cunninghams White. Som om det har någon betydelse?! Tacksam för hjälp!

/BB

Kommentarer
Postat av: Linda V

Jag hade nog täckt den i alla fall! Är det tjäle så där in på huset? Fin blogg, mycket att läsa! Tack för kommentaren på min blogg!

2007-04-18 @ 19:05:13
URL: http://lindastradgard.blogspot.com
Postat av: Barbro

Åh, tack för din kommentar! Jag har faktiskt vattnat den nu, men det har du rätt i det kanske inte är så lyckat att den är så soligt till så här på vårkanten... snyft....den ser onekligen ledsen ut. Jag måste göra en akut räddningsinsats! Nej, tjälen i marken runt huset har nog försvunnit nu...

2007-04-20 @ 09:28:04
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Chroniclehowimetyourmother

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0