Antagen utmaning



image240


Jag har blivit utmanad av Liza:

Nämn något som gjorde dig glad igår
:
Var på en 30-årsfest med 70-talstema och hade jättekul! Ni skulle ha sett alla fantastiska människor med sina genomtänkta val av kläder och frisyrer, hysteriskt roligt! Vi dansade hela natten till underbar 70-talsmusik... Om ni läser detta: TACK för en fantastisk fest!!
Vad gjorde du kl 08 imorse?
Sov djupt (hahahaha...)
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Klippte gräsmattan
Det sista du sa högt? 
Hälsa alla och ha det så bra i Norrköping imorgon, kramar. (Min syster och hennes familj är i Sthlm hos vänner och ska till Kolmården imorgon.)
Det senaste någon sa till dig: 
Det ska vi, vi hörs senare. kramar. (min syster)
Vad har du druckit idag?
Mineralvatten, kaffe och saft (efter gräsklippningen var jag galet törstig... undrar varför?? hahahahaaa, kroppen är uttorkad sedan igår)
Vad var det senaste du åt?
Hemlagad pizza
Vad var det senaste du köpte?
Ett sötkörsbärsträd och en krusbärsbuske på stam och virkade blommor att hänga i träden till 30-åringen igår.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vit
Vad är det för väder hos dig nu?
Klart med kvällssol men inte så varmt, ca 12-15 grader skulle jag tro...
Godaste glassmaken?
Gammeldagsvanilj och pistage, men jag är egentligen ingen glassfantast... väljer hellre annat gott
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, men däremot förälskelse, kärlek tror jag kommer efter en längre tid... 
Sover du tungt?
Ja, i perioder tror jag, däremot vaknar jag alltid av lillebror.
Drömmer du mardrömmar?
Ja, ibland och då mest att det ska hända barnen något. Har någon gång vaknat och krampgråtit för att jag drömt något hemskt om dem. När jag fick tredje sonen fick jag lite ångest över att inte räcka till och drömmarna handlade ofta om att jag missat eller glömt bort någon av dem....
Trivs du med ditt jobb?
För det mesta även om det kan vara ganska krävande ibland.
Favoritklädsel?
Bekväma
Favoritlåt just nu?
Alltid Monica Zetterlund (oj, nu gjorde jag nog skäl för att vara 40+!, men jag väljer Bo Kaspers I samma bil eftersom det var en låt det gällde...
Vad ser du om du tittar till höger? 
Soffan i vardagsrummet och dubbeldörrarna in dit.
Vad gör dig glad just nu?
Att jag har 9 underbara veckor tillsammans med mina barn, min man och mina vänner att se fram emot... och att barnen äntligen tillfrisknat från två förkylningsomgångar...
Vad ska du göra härnäst?
Sätta mig i soffan och slötitta på TV eller ta fram en bok
Höger el vänsterhänt?
Höger
Humör just nu?
Riktigt glad, harmonisk och tillfreds
Favoritgodis? 
Choklad med nötter, överhuvudtaget är godis en favorit =) 
Kläder just nu?
Jeans, långt linne och t-tröja
Sommarplaner? 
Jag säger som Liza: njuta av livet. Försöka fånga dagen och leva ut mina lustar (ja det lät ju lite suspekt =) men framförallt fånga dagen med mina barn
Hur många kuddar sover du med?
Två och det ska vara dunkuddar
Spelar du ngt instrument?
Tyvärr inte, är riktigt tondöv tror jag, men jag uppskattar musik! Gärna lite halvjazzigt sådär...
Morgon eller nattmänniska?
Som Liza: Både och.. men mest natt
Vad är viktigast för dig?
Mina barn, min man, min familj och min trädgård (hahaha, tur jag tog det i den ordningen...) 
Är du kittlig?
JA!, vilket min kära far älskar att utnyttja!
Snarkar du? 
Nej, snarare är jag så tyst och stilla att min man ibland undrat om jag lever... heheheheeee 
Stjärntecken?
Stenbock
Äckligaste insekten?
Spindel, är det en insekt?
Stökigt el välstädat?
Välstädat för optimalt välmående men jag har ganska hög acceptansnivå nuförtiden...
Längtar du mest efter just nu?
Att flytta ut till stugan imorgon, det ska bli riktigt mysigt.

Jag utmanar Kirsti,  Barasara och Vicke.

(OBS, det är inte jag på bilden till inlägget)

Kommentarer
Postat av: Liza

Kul läsning!!! Visst är det härligt att kunna flytta någon annanstans under sommaren, fast du har ju världens finaste trädgård. Har du lika fint ute i stugan??????
Kram till dig vännen och njut av ledigheten!

2007-07-01 @ 23:27:11
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad kul utmaning har redan fixat svaret men publicerar det i morgon:D
God natt kramar

2007-07-02 @ 00:01:12
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad skoj att höra om er lyckade temafest!(tipsar härmed om REVIGÖR-ett bra sätt att "inte ha så ont i håret" dagen efter kvällen före ifall du förstår vad jag menar?)ha så skönt i stugan, du glömmer väl inte all hälsa på eller att blogga för den delen?*kraaaamar*!

2007-07-02 @ 00:25:23
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Vildängel

Oja, spindlar är en insekt - eller kanske inte, för mig kvalar de mer in under monster-sektorn *s*

2007-07-02 @ 09:21:25
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Barbro

Liza: Nej, inte alls, jag gör tvärtom mot många andra, när jag kommer till stugan gör jag nästan inget trädgårdsarbete, där njuter jag av att måla, läsa och vara med barnen, endast... det är miljöombytet som är så underbart(men sedan åker jag hem då och då för att få utlopp för lite arbetslusta...hahahahaaaa...) Stugans tomt är istället charmigt(?) halvt vildvuxen förutom gräsmatta och uteplatser förstås.. bilder kommer!! kram Vicke: Ska bli roligt att läsa!! kram Lisa:Vilket bra tips!! undra om inte min man köpt det... det återställer salt och vätskebalansen? eller? ska testa det nästa gång =)KLART jag kommer att blogga och hälsa på, men kanske inte varje dag framöver... kramar Vildängel: Exakt, monsterspindlar!! huja... kram

2007-07-02 @ 10:00:38
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: MO

Kul att läsa om dig. Sover/sov oxå väldig tyst, mamma minns att när jag var liten fick hon putta på mig för att se om jag levde. Ha en skön semester i stugan, kram

2007-07-02 @ 19:13:00
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Vad kul! Nu känner man dig lite bättre.

2007-07-02 @ 19:37:37
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Tussegumman

Jag har också blivit utmanad tiita gärna på min blogg/ Ha det gott Karin

2007-07-03 @ 15:23:45
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se
Postat av: Mariakoden

Njuuuut av semestern......kram!!!

2007-07-03 @ 23:56:13
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Kirsti

Ja, visst är det väl härligt med semester! Och sol med värme fick vi som på beställning..:)
Tackar för utmaningen!! Tar mig an den när solen går ner..just nu går det inte att koncentrera sig vid datorn så långa stunder. Det härliga vädret lockar..
Ha en skön semester!

2007-07-04 @ 15:06:41
URL: http://kirsti.tradgardsblogg.se
Postat av: Lotta & Co i Sthlm

Hello!
Här kommer soliga hälsningar från oss alla i 08:a! Skojar du att vi stortrivs...(även Lotta m fam. hälsar hon från soffan)
Vi lever i helpensionat och man kan absolut inte tro att värdparet även har twins att ta hand om emellanåt...
Kolmården (i vår sons termer:) Äger fett!
Men det vet ju du... vi vuxna njöt också hela dagen - fantastiskt bra - rekommenderar det varmt till alla dina bloggvänner!
Idag har vi shoppat (nästan ihjäl oss..) varit i Barkaby på outlet - grymt bra på Polarn å Pyret.. min kära sambo fick också sin beskärda del..han är ju mer galen än mig som du vet ;-)
Längtar dock hem. Ser fram emot att få spendera lite dagar med er på sommarstället...
Stor kram - vi ses och hörs snart.

2007-07-04 @ 18:55:26
Postat av: Cina

Roligt att läsa dina svar :)!
Underbart med lång sommarledighet- det har jag också :), hoppas solen fortsätter lysa över oss!

2007-07-04 @ 21:56:18
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Annis

Klubben?

2007-07-05 @ 22:16:03
URL: http://annis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0