Känner mig som en dålig bloggerska

image262

Har dåligt samvete för att jag inte har tid att skriva kloka(?) inlägg på min blogg.
Jag lovar att bättra mig men just nu är det så mycket annat som känns mer prioriterat. Bara sedan i torsdags har vi
varit på Ikea
varit på middag hos våra vänner  
varit på 40-årsfest 
hälsat vår svåger från USA som anslutit till sin familj välkommen
varit på Pite havsbad med båt 
varit på fotbollscup för mellanbror
och på kvällarna har vi haft fullt upp med att bygga ihop all inredning till arbetsrummet...

Inte för att jag klagar. Solen och värmen har efter lång frånvaro äntligen valt att besöka Piteå och ingen är mer tacksam än jag...

När tiden inte längre är en bristvara skulle jag vilja skriva om
vårt Ikea besök, minnesvärt men inte njutningsfullt
Ikea och inredning - hot eller möjlighet?
min trädgård och planer jag har, kort och långsiktiga
erfarenheter och visdom?
barn och föräldrafällor
curlande mammor
bokrecensioner från sommarens läsning
dåliga TV program
fördomar och intolerans
min kommande Barcelona resa (tjohooo!!!!)
jobb och ambitioner
slabangrecept(!)
vad jag egentligen vill göra...
och tusen andra saker som ligger och gror...i ett mycket varierat spann som ni ser =)

Istället får ni dras med mina korta, andefattiga inlägg ett tag till.... det är så roligt att så många hittat till min blogg och jag hoppas verkligen att ni står ut med att det inte händer så mycket just nu....

Men jag måste få lägga in lite trädgårdsbilder.... tror jag hinner..... sedan åker jag och lillebror till mammas och pappas stuga för lite avkoppling.... hahahahaaaa.......(visst är det roligt, hur gammal man än blir är det till mamma man åker för att bli lite ompysslad...)

image263


Kommentarer
Postat av: Esters Mamma

Men Barbro...
Vad bra att du vet vad du vill skriva om sen när du är redo, det är ju kanon!
Tror du inte att vi stammisar kommer tillbaka till dig om du inte skriver nåt hela tiden?
Nä, du är klokare än så. Vi väntar troget och njuter så länge av dina vackra blombilder och suger i oss orden som säger att du kommer tillbaka.
Förresten, i Barcelona har jag aldrig varit så jag har inga tips på bra resturanger:-))
Kram från Ester och hennes familj.

2007-08-07 @ 13:20:31
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Lilla My

Visst är det härligt när livet är fullt av liv?Njut och blogga när tid ,ork och lust finns. Jag glömmer inte bort dig och är in då och då.Ha det bra!

2007-08-07 @ 19:01:15
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Maria-Jag blommar

Hålla, inte var det där ett "kort och andefattigt" inlägg!! =) Det var ju ett inlägg som lockar mig att kolla in när allt det andra du planerar att skriva om sedan...ALlt har sin tid, solen är ju här nu!

2007-08-07 @ 19:11:28
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Karin

Det blir kul då du får mer tid och ork att läsa alla dina spännande inlägg. Ja, visst är det skönt att få bli ompysslad av sin mamma fortfarande. Tänk när man själv har det så med sina egna barn!

2007-08-07 @ 21:00:47
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Njut av allt roligt du har för dig!Tids nog får vi andra läsa om det!

2007-08-07 @ 21:02:56
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Vicke

Carpe Diem...
Njut och ha det skönt och vet du vi försvinner inte utan väntar gärna. För den som väntar på något gott...
KRam kram

2007-08-07 @ 22:25:32
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Barbro

Esters mamma: Ja, det har du rätt i... skrivideér finns det gott om... Inget tips, men jag som verkligen BEHÖVER bra tips nu!! Barcelona vet jag ingenting om! kram Lilla My: Tack!! kram Maria: Ja, visst är det underbart...imorgon åker vi till Stenskär! kram Karin: Ja tänk, oj vad jag ska pyssla om dem! kram Frida:Tack!! kram Vicke: kram tillbaka! Jag ska njuta. Jag lovar =)

2007-08-08 @ 00:25:28
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: maloppa

Ha inte dåligt samvete för vår skull, lätt att säga men svårt att ta till sig för jag känner precis på samma sätt *ler*. Har sagt till mig själv att jag ska försöka blogga i allafall minst en gång per vecka nu under sommaren, det är ju så mycket annat man vill hinna med och tiden är ju faktiskt begränsad. Hellre få och kärnfulla inlägg än inlägg varje dag bara för att det "ska" vara så. Min åsikt alltså - njut av sommaren och blogga när du känner för det och har tid. Dina trogna läsare hittar ju faktiskt hit ändå - Sommarkramar!

2007-08-10 @ 12:55:14
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se
Postat av: Vella

Men snälla du, inte ska du väl gå omkring och ha dåligt samvete......så onödigt!
Bloggen skall vara rolig och inte vara en belastning...så då du känner dig redo, då läser vi.
Njut av sommaren nu, medans den är. Kramar Vella.

2007-08-11 @ 00:10:02
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0