Varning utfärdas till känsliga besökare...

image144

Idag var måttet rågat. Brödernas rum skulle ha kunnat klassas som sanitära miljökatastrofer... Normalt sett brukar jag ta med barnen i städningen men idag var mellanbror hemma med ont i halsen så jag gjorde ett undantag. Jag städade, städade och städade. Efter tre timmar stod det klart att jag bara hann med ett av katastrofrummen. Det blev en klar skillnad, eller hur? Nu vill jag inte att ni bedömer rummen som om Simon och "vad-han-nu-heter" har varit här och inrett, det är helt vanliga ostylade barnrum med alldeles för mycket leksaker. Okej, det tar emot lite att visa sådana "icke-fotogeniska" bilder på vår oreda, men det är bara att "face the fact", så här ser det ut för det mesta i barnens rum... lika bra att göra det offentligt...

Egentligen skulle man ju bara låta det vara. För efter ett par dagar ser det ju likadant ut igen. Problemet är bara att barnen inte vill vara i sina ostädade rum. Tror jag det. Istället sprider de sig som amöbor med alla sina saker över resten av huset... ja men, vi ryms ju inte i vårt rum... AHA undrar varför... nu har jag i alla fall lastat 70% av alla ligga-på-golvet leksaker i påsar och lagt på mellanförvaring i garaget (tänkte vänta en vecka eller två och se om han saknar något av det jag tagit bort) innan de hamnar på vinden. Vilken Feng Shui!!!

Det hände en ganska kul grej, men egentligen vansinnigt pinsam. Men nu har jag ju ändå visat bakdelen så.... Lillebror, 1 år, var med mig i städrushen och gjorde verkligen sitt för att hjälpa mig. Mitt när jag står där och joxar med dammsugaren hör jag hur det smackar och grymtar bakom mig... När jag vänder mig om ser jag min lille son ligga med huvudet och kroppen platt mot marken och försöka få tag i något med munnen.... yyyaaack... det visar sig vara en söndertrampad övergiven chokladpralin som lillebror bestämt tycker smakar mums...  ha, ha, ha, ha, ni skulle ha hört honom när jag vänligt men bestämt tog honom därifrån... det var nog det godaste han smakat någon gång och måste ju ha tyckt att jag var den elakaste mamman någonsin,

Nu ska jag inte nämna dammråttorna och annat mumsigt som tidigare undgått mina labyrintlekar med dammsugaren, det blir liksom för mycket.... Hur ofta städar ni era barns rum? Jag lovar att inte vänta lika länge nästa gång...

PS nu kommer jag snabbt att lägga in lite fina bilder igen så att inte denna bild ligger i topp och skämmer ut mig.. hehehehehe DS

Kommentarer
Postat av: Esters Mamma

Jag tror inte det har med hur rummet är städat eller inte. Bonusarna använder bara sina rum till att sova i, alla andra rum strör dom sina saker i. Brukar säga att jag har en halv dubbelsäng som är mitt revir resten är pojkarnas. Två egna rum, ett rum där Tv-spel och DVD finns för filmvisning, vardagsrummet där man ser på TV, allrummet där datorn står och sen köket där man lämnar allt som man kan äta efter att ha försett sig med hungerrelaterade varor = summa ca 150 kvm hus. Jag får 5 kvm + tvättstugan, där tycker dom inte om att vara = tvätt och byte av bajsblöja på Ester :-))

2007-04-19 @ 09:41:13
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hos oss har vi grejjer ÖÖÖÖÖVERALLT!!
Jag brukar ta sopsäckar o bara KASTA!
Det är befriande o så skönt. Mindre kul när de kommer å efterlyser nåt man kastat....=(
Min son vägrar vara i sitt rum om det är stökigt.
Han leker jättebra o städar efter sig. Syrrorna är det värre med. Kläder o böcker o allt möjligt ligger överallt!!!
Har minskat på städandet. Har vi jättestökigt så packar vi in oss i bilen å åker å hälsar på nån! =)
Hoppas du får det bra idag!!

2007-04-19 @ 09:54:28
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Barbro

Härligt (?) att höra att ni har det likadant... men det verkar vara stora variationer. Men Esters mamma, du måste ju sätta stopp för dessa bonusar!!!! Känns liiiiite orättvist med 5 kvm och tvättstuga.... Mariakoden, hahahaha, jag trodde vi var ensamma om den strategin.... dvs. att våldgästa någon annan när man inte står ut längre i röran!

2007-04-19 @ 21:44:44
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Persilja

Men hallå!
Här har du drottningen av Stök!
Stökigt+barn=naturlag.
Annars är det nåt fel!!!
Eller det finns ju små godingar som faktiskt har nåt medfött ordningssinne, (dessa underbara små varelser) men jag har inte stött på så många...
ÄR man sen en slarvig förälder som stökar minst lika mycket då är det ju inte mycket annat att vänta än ett stökigt hem.
Det är så bra att visa stökbilder! Det borde vara alla bloggares skyldighet. Att vissa det verkliga och inte det som är på låtsas! Haha!!!

2007-04-20 @ 09:23:53
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Erlingheidi

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2009-02-11 @ 14:53:33
URL: http://erlingheidi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0