Min första utmaning...

image156

KUL!
Esters mamma har utmanat mig med lite frågor.... knepigt när man vill vara lite anonym... men Piteå är ju stort! :-)

Fyra jobb jag haft:

1. Grillbiträde

2. Bankkassörska

3. Larmoperatör

4. Assistent på reklambyrå i Göteborg


Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1. Gröna Milen
2. Forrest Gump

3. Kiss nånting med Meg Ryan, älskar lättsinniga romantiska komedier med henne.... hopplöst ute men ändå...

4. Amelie från Montmartre


Fyra ställen jag bott på:

1. by i Piteå
2. Piteå city

3. Piteå nästan city

4. Göteborg


Fyra TV-program jag "älskar" att titta på:

1. Debatter/nyheter av olika slag och Malou och nyhetsmorgon under mammaledigheten

2. "Brothers and sisters" på söndagar, riktigt bra men har missat några gånger nu... hrm

3. Seinfeld, jag och min man ser det varje kväll!!! I love them... hysteriskt roliga karaktärer.. blir aldrig less

4. Trädgårdsprogram, när börjar de igen, jag saknar!!!!


Fyra platser jag har semestrat på:

1. Grekland

2. Spanien

3. USA

4. Sverige

Webbsidor jag besöker dagligen:

1. Div. bloggar, förstås!!

2. DN eller Svd, ingen vettig människa får ut något av Aftonbladet och Expressen längre, måste haka på Persilja

3. Inga "varje dagare"  i övrigt, det är helt beroende av om det är något speciellt jag letar info om.... men jag använder ofta bloggen till faktasökande, även i jobbet

4.


Fyra favorit-maträtter:

1. Grillad sommarmat med mumsiga sallader och tilltugg med vin..... mmmm

2.Thailändskt i alla varianter

3. Kotletter med potatis..

4. Doppikopp och pitepalt förstås!


Fyra ställen jag skulle kunna tänka mig att vara på just nu:

1. Göteborg o hälsa på några av mina väninnor som jag saknar så mycket

2. I Skåne för att riktigt känna våren och se all växtlighet

3. På en massagebänk
4. På Stenskär om det vore varmare...

Jag utmanar vidare Pernilla och Persilja, två av mina bloggfavoriter... även om jag vet att åtminstone inte Persilja gillar utmaningar.... men den här var ju kort!! ;-)

Obs, bilden: dagens shopping idag på Bryggmans Trädgård i Piteå
/B


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha Barbro! Roligt att jag är en liten favvoblogg.. Självklart måste jag anta utmaningen nu! :D
Oj oj, det här blir inte lätt...
Kram kram!!

2007-04-20 @ 17:36:15
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Lilla My

Kul med en till Pitebo!Hittade hit från Esters mamma.Ha en bra Pitedag..:)

2007-04-20 @ 20:05:48
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Puh, klar med utmaningen... Men kul är det!
Det är sååå kul med bloggar men oj vad det går åt tid...!!!
Brukar läsa minst en bok i veckan, men nu, nääää...Hamnar här framför datorn i stället.
Man kan ju klicka sig vidare & vidare & vidare....
Himla "fräsch" blogg du har!!
Ren & snygg!
Inte gryllig & spretig som min, men jag jobbar på det=)
Sitt nu inte alltför länge vid datorn, du kan få fyrkantiga ögon!! =)
Kram!!!

2007-04-20 @ 23:27:54
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Thea

Jamen, vad bra att du kommenterade hos mig igen, för då kom jag tillbaks till din trevliga blogg. Tar och länkar dig med en gång. Har haft lite mkt senaste dagarna så det har endast blivit besök hos dem som jag har länkat på min blogg. Men hit kom jag ihåg att jag ville igen.

Ha en go helg!

2007-04-20 @ 23:33:21
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: persilja

Godkväll! Antar utmaningen imorgon. Har fått den från två håll så jag måste ju!!!
Bryggmans! Där kan man gå och vandra bland alla fantastiska plantor!!!!!!!!!!!

2007-04-21 @ 00:08:08
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Vilken fin och trevlig blogg! Jag läste lite snabbt att man vet kanske inte alltid vad det blir för inriktning på bloggen, men det bästa är väl när det blir lite av varje!! Jag tycker du har lyckats väldigt bra. Tittar gärna in igen. *Kram från ett soligt Ske-å*

2007-04-22 @ 09:32:18
URL: http://www.mrum.blogg.se
Postat av: ingegerd

Hej Barbro!
Alltid lika kul att läsa din blogg.
Fantastiskt gullig blomma,måste nog ta mig en tur till er och titta på den in live!!
Trevlig söndag och vi syns!

2007-04-22 @ 10:02:49
Postat av: Lilla My

Hoppas att det är okej att jag lägger till dig i mina länkar!

2007-04-22 @ 10:47:29
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Vella

Hej!
Kul att du tittade in hos mig.
Vilket härlig blogg du har, gillar även "typsnittet" som du använder i dina collage.

2007-04-22 @ 21:25:49
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se/
Postat av: Lime

Hittade in till dej genom planlös surfning bland bloggarna. Kul! Hit återkommer jag gärna. På återseende och ha en skön vecka!

2007-04-22 @ 22:04:14
URL: http://lantlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0