Jag är konstant otrogen...

...min initiala idé med bloggen. HA, nu fick jag er allt...=)

image149


Först tänkte jag att det skulle bli en trädgårdsblogg. Sedan tänkte jag att det skulle bli en skrivarblogg. Ytterligare några dagar senare var jag säker på att det skulle bli en hantverksblogg (?) för att bara någon stund senare konstatera att inredning nog summerar bäst.... Eller vänta, familjen. Detta är en renodlad familje och vardagsblogg. Men å andra sidan vill jag ju gärna ha en intellektuell blogg, jag beundrar verkligen alla engagerade politiska bloggar.. ehh.. allvarligt. Men då kom jag på att jag inte är någon politiker, bara en kvinna med en massa åsikter (hrm, och vad är skillnaden??) ... Sedan var det ju så fantastiskt roligt att få jobba med bilder då foto är en av mina mindre utvecklade hobbies fick detta blomma ut allt medan jag med en iver som hos en nykär tonåring undersöker alla möjligheter med beskärning, lager och typsnitt.. Blev det då en fotoblogg?

Nej. En reseblogg känns bättre. Jag tycker ju mycket om att skriva dagbok under mina och familjens resor... så får det bli. Njaeee, he jag sätter ju liksom inga betyg på mina resmål eller kollar priser eller utflykter eller.... nej, någon reseblogg är det inte. Inga resebloggar ser jut så här. Jag döper om mina historier till betraktelser. Japp, tillbaka till skrivandet. Det är ju det som är det centrala! Där har vi det. Men skulle jag då inte försöka koncentrera mig på det och inte blanda in en massa annat, amatörmässig formgivning och foton på allt och ingenting. Ja men Barbro det är ju ändå skrivandet som är centralt!!!! Ja, men det KÄNNS inte som en litterär skrivarblogg med journalistiska ambitioner (???? var kom det ifrån...). NEJ, det är en trädgårdsblogg. Med lite avstickare.... Jag är helt säker. Nu ska jag lägga in en blomma i huvudrubriken så det blir tydligt och så att jag kommer ihåg det. Mmmmm. Barbro, det känns ju seriöst.... att måsta påminna sig om vilken typ av blogg man vill ha.....    JA MEN ......grrrrr.... måste man veta det då?????

Så här är det. Jag vill för mycket. Jag måste koncentrera mig på något...... det är jobbigt att vara som en vandrande pinne.....!!!! (Ja ni vet, de föder ju ungar hela tiden... jag menar att jag föder ideér.. fast ungar också för den delen hahahahahahaha) Å andra sidan har jag väl aldrig mått bättre? Efter ett år av sökande efter min kreativa nerv (som är starkt sammankopplad med mitt välmående kan jag konstatera), efter att ha fyllt 40 och insett att det är inte så noga...  Kanske det inte är så pjåkigt i alla fall att vara virrig!! Hahahahaha....

Till något helt annat. (Eller snarare, något som bekräftar förvirringen...) Jag har anmält ett bidrag till Linda Skugges novelltävling... En shortcut av mina resebetraktelser i Spanien. Snodde ihop den en halvtimme innan tiden gick ut så jag har väl inte alltför stora förväntningar.... (nej, det säger jag inte för att skryta, jag hade ju materialet i stort sett klart, men vi hade ju varit till fjällen en vecka.....) Nåja, skulle jag MOOOOOOT förmodan få någon typ av placering (räknar kanske även en sistaplacering.... ja, det är ju första gången!!) så lägger jag in den i bloggen.

Avslutningsvis.... om någon undrar över bilden ovan så är det från vår sommarstuga i somras. Lääääängtar till sommaren och dessa bilder får mig verkligen att få pirr i magen....otrogen eller inte, jag kommer nog att fortsätta blanda bilder och innehåll allt efter humör.... det är ju pirret som räknas ;-) kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Persilja

Du är så DUKTIG på detta med bildhantering!!!! Jag vill också!!!
Måste nog gå en kurs när jag kommer till L-å!
Hööru!
Tänk nu noga efter: VARFÖR bloggar du egentligen???

VARFÖR?


Har du tänkt?
Kom du fram till att du bloggar för din egen skull?
Eller kom du fram till att du bloggar endast för läsarnas skull?

Bloggar du för din egen skull kan du ju spreta hur mycket du vill!!! Ingen etikett behövs.

Bloggar du för oss läsarnas får du nog göra många bloggar. En av varje sort.

Fast egentligen kan du nog spreta då också. För de som har bloggar som är renodlade är ganska tråkiga. Då kan jag lika gärna köpa en månadstidning.

Men jag kan få exakt dina tankar när jag bloggrar runt (bläddrar i bloggar) och kommer till någon sån där estetisk, snygg, renodlad blogg. Vilken proffsig blogg tänker jag, sån vill jag egentlligen göra. Sicken amatör jag är tänker jag också.

Men sen när jag kommer hem till mig och landar i vardan igen i min totalspretiga blogg, så funderar jag på varför jag bloggar...
Jag bloggar för att jag tycker det är kul. ibland vill jag leka inredningsjournalist, ibland vill jag debattera, ibland vill jag bara sprida lite glädje, ibland vill jag skämta, ibland är jag ledsen och behöver skriva av mig. Skönast är det när jag kan blogga och vågar var mig själv helt och hållet.
Så vad vill du med din blogg?

Jag tycker din blogg är underbar. Och så SNYGG!!! Och proffsig. Men ändå härligt oproffsigt spretig. Så för att behålla mmig som besökare ska du bara vara som du är!

2007-04-20 @ 09:32:12
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: onceinmylifeblogg.se

bra rubrik .detta med att vara otrogen är intressant att disskutera.
gör det gärna på min blogg.
när är man otrogen och kan man vara otrogen mot sig själv?

2007-04-20 @ 09:35:20
URL: http://onceinmylifeblogg.se
Postat av: Barbro

Du är så KLOK persilja!!! PRECIS så här är det. Jag gör det för min egen skull. Självklart. Bra att du påminner mig... men precis som du kan jag bli torsk på alla snygga och medvetet sammanhållna bloggar (har hört att många har flera stycken med olika rubriker för att hålla det proffsigt... men det låter ju extremt jobbigt...)... Men nu när det säger det så är det ju så enkelt. Visa dig själv, hahahaha, ja, då tror jag nog att jag lyckats... kaoset men ändå duktighetsnojan och ambitionerna.... Tur att allt ändå bottnar i någon sorts glad och nöjd känsla... och det är det som räknas. Bloggen gör mig otroligt glad, och framförallt när man får så kloka vänner som du!!! Sedan kan jag rekommendera Photoshop CS2, det finns en bok med lektioner. Jag har lärt mig själv hemma med hjälp av den, funkar bra för amatörer, och är jätteroligt. Photoshop kostar ju en del men brukar gå att få tag i via vänner eller på nätet... Lycka till hursomhelst!

2007-04-20 @ 10:31:17
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag vet inte heller inom vilken kategori som jag mest tillhör.. Ibland är det bara inredning och ibland handlar det om familj och vardagsliv.. ibland vet i tusan vad jag svammlar om..
Men det är väl så det är när man bloggar..
Man svammlar om det man gillar! :D
kramen!!

2007-04-20 @ 11:17:39
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Anonym

Hej hopp!! Fortsätt som du gör för det är riktigt underhållande att läsa..=)
Håller tummarna för novelltävlingen!!
Önskar dig och familjen en härlig helg..
Kram Mona

2007-04-20 @ 11:28:18
Postat av: styggalillaloppan

Skojig typ du - hoppas du går och vinner den dära novelltävlingen ...håller tummarna och trevlig helg önskas

2007-04-20 @ 12:59:48
URL: http://styggalillaloppan.blogspot.com
Postat av: Esters Mamma

En liten utmaning väntar, titta på mn blogg.

2007-04-20 @ 13:19:12
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

Om man har fastnat för en blogg så fortsätter man oftast att läsa för att den varierar sig, hmm.. nu kanske jag snor Persiljas åsikter.. eller jag håller helt och fullt med henne.
Vill bara säga att jag är här för att jag tycker att det är så bra att du är varierad och har så kloka tankar om mycket... *visst sa du det oxå Persilja?*
Jag skrev en kommentar nyss, vart försvann den? Du har nånting på min sida, välkommen :-)

2007-04-20 @ 13:39:53
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Nilla

Det där med photoshop verkar så roligt att kunna! Vad duktig du är!

2007-04-20 @ 15:07:03
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Barbro

Jag har varit iväg en sväng till Bryggmans trädgård för lite vårinspiration och gick där och filosoferade (hur man nu kan göra det samtidigt som man håller en nyfiken ettåring som ska undersöka ALLT i handen...) och kom då att tänka på att "som man ropar får man svar"?? Och egentligen är det väl det jag har varit lite spänd på när jag nu riktigt tänker efter... hur ska jag kunna nå ut till er med mig som jag är... var lite rädd att anpassa mig för mycket, att vara för lite spännande osv. Men återigen, precis som ni säger, det är bara att köra på sin intuition och det man gillar. Slut med analyserandet!!!! Bara en sak till, på tal om som man ropar får man svar.... roligt att några nya hittat till min blogg, kan det ha något med rubriken att göra.. hahahahahaha... roligt att se hur marknadsföring kan fungera.... ledsen om innehållet inte var det förväntade.. ;-) kramar till er alla

2007-04-20 @ 15:35:17
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Johan

Hej Barbro : )
Oj vad du var duktig på att blogga, superkul att läsa det du skriver! Min blogg är inte riktigt lika seriös, jag har svårt för att ta mig tid att skriva vettiga saker...
Trevlig helg!

2007-04-20 @ 17:09:34
URL: http://joooohan.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Intressant.....
Jag känner igen mig!
Hade själv tänkt göra min till en Designblogg...men det blev nåt annat...typ det jag kände för dagen..Lite hop-i-kok.
Tror jag ligger reggad som Designblogg...Måste nog försöka ändra på det..vart de nu var man ändrar sånt!

Håller tummarna med L Skuggetävlingen!
Tror det går bra...du skriver så bra.(å jag rimmar så bra=)

Trevlig helg på dig!!!

2007-04-20 @ 19:47:18
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mellansystern

Klart man bloggar för sin egen skull, men i ärlighetens namn, är det inte så också att man någonstans söker bekräftelse? Eller att man kanske har ett behov av andras åsikter...andra som man inte känner liksom? Dela med sig och låta sig få ta del... Fundera på det.

2007-04-25 @ 00:59:39
Postat av: Syster yster

Kan bara konstatera att du är hur duktig som helst! Du skriver på ett fyndigt härligt sätt och man vill bara läsa mera..för att inte tala om dina underbara fotografier, de är såå vackra ! kram

2007-05-03 @ 13:35:50
Postat av: Sagan om livet

Det skulle vara kul att veta hur många läsare du fick på den rubriken!
Däremot tycker jag att det är alldeles utmärkt om det är det du är - otrogen din grundide med bloggen, alltså - eftersom det tyder på en viss flexibiltet... (är dock inte säker på att denna flexibilitet premieras i andra otroheter...)

2007-08-29 @ 18:33:06
URL: http://saganomlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0